Meerkerk verliest volkomen onnodig van Delta Sports’95

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

10 september 2016 15:00

Luitgaarden, M. van de

Onder warme omstandigheden speelt Meerkerk de uitwedstrijd tegen Delta Sports’95 op het kunstgras in Houten. Geen pretje voor de spelers, maar door het briesje is het nog redelijk te doen ondanks de hoge temperatuur. Bij Meerkerk ontbreekt naast Gijsbert Bruijnes nu ook Ruud Vink. Ruud heeft te veel last van een oude blessure.

Meerkerk begint erg goed aan deze wedstrijd. Het initiatief is vanaf de aftrap voor de in witte reserve kleding gestoken Meerkerkers. De eerste kans laat dan ook niet lang op zich wachten, Theo van Zessen en Wilmar van Bruggen zien echter geen kans voor een super snelle voorsprong te zorgen.  Een paar minuten later weet Mechiel van Zessen de bal  te veroveren, hij speelt Bart Koomans aan. Bart slalomt vanaf de linker vleugel  naar binnen en komt in positie om te schieten. Zijn schot wordt helaas gekraakt en levert daardoor weinig gevaar op.

Delta Sports kan weinig gevaar veroorzaken, in de aanvangsfase is de in het geel/blauw gehulde thuisploeg slechts éénmaal  dreigend. De poging gaat voorlangs zonder dat Klaas Jan van Zessen moet ingrijpen.

Na 10 minuten krijgt Meerkerk de vroege voorsprong die het verdient. Youri van Blanken schiet hard op het doel, keeper Mathijs Mocking stopt de bal maar geeft daardoor een rebound weg. Wilmar van Bruggen is er als de kippen bij om af te drukken.

Na deze vroege voorsprong leunt Meerkerk niet achterover  maar probeert de wedstrijd in een zo vroeg mogelijk stadium te beslissen.  Slechts weinige minuten na het doelpunt is er weer een combinatie tussen Youri van Blanken en Wilmar van Bruggen. Wilmar kan de bal niet voldoende controleren en loopt de bal over de achterlijn.

Na exact een half uur voetballen is er een technisch hoogstandje van Wilmar van Bruggen waardoor een Meerkerkse aanval tot stand kan komen. Het hoogstandje is veel mooier dan de daarop volgende aanval. Youri van Blanken voelt zich prima thuis op het kunstgrasveld en laat regelmatig mooie balaannames en passeerbewegingen zien. Al met al lijkt er geen vuiltje aan de lucht voor Meerkerk. Een minuut of 2 voor rust is er dan toch even opschudding voor het Meerkerkse doel. Lennart Dubbeldam dreigt namens de thuisploeg door te breken. Hij komt echter de Meerkerkse aanvoerder Gert Jan Koekkoek tegen. Gert Jan moet even vol aan de bak en kan door zijn fysieke kracht te situatie klaren.

Na rust probeert Delta Sports uit een ander vaatje te tappen. Dit leidt tot een gevaarlijk schot van Berend-Bram Heinen. Daarna is het toch weer Meerkerk dat het betere van het spel krijgt. Tweemaal kan Sander Vink met een lange cross bal Bart Koomans in stelling brengen. Bij de eerste poging schiet Bart te gehaast zonder dat het gevaarlijk wordt. Bij de tweede situatie probeert Bart de bal terug te leggen, misschien was dat in deze situatie niet de beste keuze.

Na ruim een uur voetballen komen er voor Meerkerk in korte tijd een aantal dompers. Het begint met een onnodige gele kaart voor Youri van Blanken die door scheidsrechter van de Luitgaarden wel erg gemakkelijk wordt gegeven.

Het zal echter nog veel erger worden als meteen hierna Dyon Siebelink van de linkerzijde opstoomt naar het Meerkerkse doel. Hij loopt langs alles en iedereen en schiet droog de gelijkmaker binnen.   Meerkerk is nog niet van de schrik bekomen als balverlies op het middenveld wordt afgestraft door Stefan Dijs. In één minuut tijd is een 0-1 voorsprong veranderd  in een 2-1 achterstand. Hierna is Meerkerk de greep op de wedstrijd even kwijt. Nogmaals is het Stefan Dijs die een grote kans krijgt maar gelukkig kan Klaas Jan van Zessen het hem naar buiten dwingen waardoor de kans verloren gaat.

Meerkerk geeft niet op, met de moed der wanhoop wordt naar de gelijkmaker gezocht. Het wordt hierbij nog eniszins geholpen doordat Yamaleddine Hodaiby die even daarvoor is ingevallen,  natrapt naar Thijs van Klij en met direct rood mag vertrekken. In de man meer situatie krijgt Theo van Zessen nog een schietkans, het schot verdwijnt naast het doel. Even later valt Floren Streefkerk uit  met een hamstring blessure. Omdat Meerkerk al  3x heeft gewisseld is het numerieke voordeel verdwenen.

Het is Dyon Siebelink die dan van de mindere organisatie gebruik maakt door 3-1 te scoren. Dit is natuurlijk de beslissing maar het pleit voor Meerkerk dat het ook nu nog de aanval blijft zoeken. Een verre ingooi van Thijs van Klij komt bij Wilmar van Bruggen die de bal op de paal schiet. Na dit laatste wapenfeit fluit scheidsrechter van de Luitgaarden voor het eind van de wedstrijd.

Volgende week speelt Meerkerk om 15:00 uur de uitwedstrijd tegen GJS.

K.O.