Een zomerse herfstdag.

... (intikker)
Kevin Verloop (intikker)

24 september 2016 8:45

Vandaag stond de tweede competitiewedstrijd op het programma. Thuis tegen de groenen van VVAC. De verwachtingen waren hoog, want de eerste wedstrijd werd met goed voetbal gewonnen. Toch waren de beide trainers er niet gerust op, want zij waren beiden al om 6 uur in de ochtend wakker.

Om 08.45 uur werd er afgetrapt op deze zomerse herfstdag. VVAC mocht dit doen en gelukkig niet voor de laatst keer deze wedstrijd. De JO9-1 (waarom niet gewoon F1) van Meerkerk ging voortvarend uit de startblokken en zocht gelijk de duels en de aanval op. In de 2e minuut kregen wij dan ook al onze eerste kans. Het was een goede pass van Lynn vanaf rechts naar Guus. Door deze pass kwam Guus één tegen één te staan tegenover de keeper van VVAC. Guus maakte dit buitenkansje koelbloedig af. Daarna werd de druk nog verder opgevoerd en we kregen onze eerste corner. Deze werd netjes weggewerkt door VVAC, maar de Meerkerkers veroverden gelijk weer de bal en op rechts kregen we onze tweede corner. Stijn nam hem kort op Kevin en Kevin gaf hem weer terug op Stijn. Stijn draaide iets naar binnen en schoot met een prachtig schot in de linkerbovenhoek.  Na 4 minuten stonden we met 2-0 voor en de jongens en dame roken bloed. In de zevende minuut werd de aanval dit keer over links gezocht en met een prachtige pass van Kevin op Guus, werd het 3-0. Dit beloofde weer een monsterscore te worden. Toch was het VVAC, die in de 12e minuut hun ere treffer kon scoren uit een corner. We waren nog bezig met het organiseren van de verdediging. Voordat we het wisten lag de bal in ons doel. Dit was het eerste tegendoelpunt bij Tim. Verder werd het spel op de helft van VVAC gespeeld en kwamen de Meerkerkers niet meer in de problemen tot de rust. Er was nog wel één hoogtepunt te melden in de 1e helft. Uit een corner van links, kopte onze “boomlange” Stan net over.

De ruststand was 3-1 en de verdiende limonade werd opgezocht. Anders dan andere seizoenen hebben de ouders van de JO9-1 een geldpot gemaakt, waar zij in de rust ook van een versnapering of drankje kunnen genieten. Eén ouder was zo aardig om ook koffie te regelen voor de trainers. Alleen bij thuiswedstrijden krijgen de trainers koffie van de club. Stond de trainer ineens met 4 bekers koffie. Heerlijk om zo alert te kunnen blijven. Tijdens de bespreking in de rust werd nogmaals gehamerd op het teambelang en posities.

In de tweede helft werd weer vrolijk de aanval gezocht, maar het duurde maar 8 minuten voor een doelpunt. Stan kreeg op het middenveld de bal en begon aan een solo. Deze solo eindigde vlak voor het doel van VVAC en Stan scoorde beheerst. Een minuut later, bij een stand van 4-1, stoomde Chris van Deventer op en hij schoot vanuit de tweede lijn de 5-1 binnen. Bij deze stand werd het spel slordiger. Gelukkig hebben we 2 stofzuigers op het middenveld. Als de tegenstander op het middenveld kwam met de bal, dan waren daar Mees en Stijn, om het ze moeilijk te maken. En als het toch lukte om ons middenveld te passeren, dan kwamen ze Kris Dalstra tegen. Toch lukte het VVAC toch een keer voor Tim te komen, maar hij vond 1 doelpunt meer dan voldoende deze wedstrijd. Het was diezelfde Kris Dalstra, die op kwam en vanuit de tweede lijn een schot loste. Helaas wist een tegenstander niet hoe hard Kris kon schieten en worp zich voor de bal. De tegenstander kreeg de bal in zijn buik en viel huilend neer. Na de stuitbal kwam de bal op links bij Stan en die gaf een pass op Kevin, die beheerst de 6-1 scoorde. De eindstand van 7-1 werd gemaakt door Chris van Deventer door een geplaatst schot van een meter of 10.

Volgende week staat om 10 uur de kraker op het programma. De uitwedstrijd tegen Ameide. Zij nemen op dit moment de 1e plaats in. Dit omdat Ameide gelijk in punten staat, maar een beter doelsaldo heeft. Dit beloofd een mooie pot te worden en alle steun is dan ook van harte welkom vanuit Meerkerk.