Oefening baart kunst

Onder 11, JO11-2, Groep 3 092

10 september 2016 8:45

Justin de Bruijn

Om 08.15 uur staan de mannen van JO11-2 alweer te trappelen om te mogen voetballen. Ook onze Giessenburgse stagiair Daniël is aanwezig om het team te ondersteunen.

Vorige week hebben we de eerste bekerwedstrijd winnend afgesloten, vandaag staat LRC op het programma, eens kijken of we ook deze pot eruit kunnen slepen.

In de komende reguliere competitie gaat SV Meerkerk uitkomen in de 1e klasse voor eerste jaars E-pupillen, zodoende heten wij voortaan JO10-1. Dit betekend een switch van de 4e klasse naar de 1e klasse, een mooie uitdaging met veel leermomenten. Om deze leermomenten goed voor te bereiden zijn onze trainers direct aan de slag gegaan om de spelers hiervoor klaar te stomen.

Hoe gaan we in het veld om met de wijze van wisselen, hoe stellen we daar onze veldspel op in, kunnen we ons middenveld optimaal benutten in de aanval, hoe schakelen we om bij balverlies?

Allemaal ogenschijnlijke lastige zaken die zo kort voor de start van de competitie goed uitgelegd moeten worden. En het zal u duidelijk zijn, als u gisteren de wedstrijd heeft gezien, dat de spelers het zeer goed oppakken. Een verdienste voor de spelers maar absoluut ook voor de trainers.

Onder aanvoering van Sem en scheidsrechter Justin gaat de bal om 08:45 uur rollen. Meerkerk, zoals gebruikelijk, zoekt de aanval op door als eenheid druk naar voren te zetten. Niet afwachten, niet aftasten maar scherp vanaf de eerste seconde. Ook scherp was de keeper van LRC. Deze keeper is een sta-in-de-weg voor onze voorhoede. De einduitslag doet wellicht anders vermoeden maar deze keeper heeft zeker 15 goede reddingen verricht deze ochtend.

Vandaag is ook Niels weer van de partij na een blessure aan zijn teen. Thomas opent de score waarna Sem in de 8e minuut, na een snelle uitbraak van Falco, de score verdubbeld. In de 12e minuut is duidelijk te zien dat de gunfactor om te scoren aanwezig is. Niels speelt Thomas aan die eenvoudig zou kunnen scoren maar Thomas schenkt de bal terug aan Niels die beheerst de bal binnen schiet. Een mooi moment voor het teambelang.

Zoals gezegd speelt Meerkerk graag op de helft van de tegenstander. Zodoende is het Mees, onze stofzuiger achterin, die vanuit een corner de bal heerlijk binnen schiet. Zelfs onze keeper lijkt even vanaf de middenlijn te willen keepen. Een veilige ruststand van 4-0 staat op het scorebord na 25 minuten.

Na de limonade gaat het even snel met de doelpunten, in vier minuten tijd wordt er drie maal gescoord door Thomas, Falco en een eigen doelpunt van LRC. Daarna lijkt LRC zich te herpakken door te blijven voetballen en te proberen het Meerkerkse doel te bereiken. Onze verdedigers en met name Casper staan Kaj een drukke ochtend in de weg door vroegtijdig de bal te heroveren. Daarentegen pakt Kaj zijn meters naar voren toe en kan het toch voetballend deel uitmaken van de wedstrijd. De verdedigers spelen rustig Kaj in waarna Kaj via de andere kant van het veld de opbouw kan verzorgen.

Daardoor wordt LRC gedwongen naar voren te verdedigen en vervolgens ziet Rowan zijn kans schoon om Sem met een splijtende pass door de verdediging alleen op de keeper af te sturen. Even later toch een kans voor LRC middels een corner. Of is het een kans voor Meerkerk? Snelle omschakeling volgt met Sem en Niels waarbij Niels zijn tweede van de dag scoort.

We zijn inmiddels in de laatste vijf minuten van de wedstrijd aangekomen maar de term “gas terug” is geheel onbekend binnen dit team. Niels en Sem voeren het eerder genoemde trucje nogmaals uit waarbij Sem de score aan Niels over laat.

Ook Rowan weet het doel te vinden door een schot van afstand, ook nu is de vreugde groot en wordt het doelpunt gevierd alsof het de eerste en de enige is in de finale van de Champions League.

Na 50 minuten is dan ook de tweede winst in de bekercompetitie een feit, Meerkerk wint ruim van LRC met 12-0.

Groeten,

Arco