MOOI BEGIN VAN SEIZOEN JO11-1

Onder 11, JO11-1, Groep 2 098

3 september 2016 8:45

Michel Snoey

Na enkele weken van training mochten we eindelijk de wei weer in. Het begin was even aftasten. Nieuwe ploeg, nieuwe trainer, met als gevolg gespannen koppen voorafgaand aan de wedstrijd, welke onder leiding stond van Michel Snoeij.

Al snel bleek dat het goed stond, dus trainer jan Gouw had zijn huiswerk goed gedaan.
Grote aanjager was Jayden die achterin duidelijkheid schepte wie de baas is, maar ook aanvallend zeker zijn mannetje stond. Tot grote verbazing van Jayden zelf scoorde hij. Was het een voorzet of een afstandschot, dat is tot op heden onduidelijk, maar de bal ging wel het doel in. jayden keek verbaasd en daarna kwam pas de explosie van vreude. De 1-0 was een feit.

De 2-0 kwam van de voet van Martijn na een voorzet van broer Wessel. Net daarvoor schoot Martijn nog op de lat. De aanvallende impulsen van de J011-1 waren duidelijk. In de 12e minuut raakte Wessel vol de lat, waarna wederom Martijn in de 13e minuut
de 3-0 aantekende.
In de 16e minuut scoorde Florentijn zijn eerste goal na een mooie assist van rechtsbuiten Thijmen. Thijmen zelf zorgde voor de 5-0 na een verwoestend afstandschot. Net voor de rust maakte Martijn zijn 3e na een punter, een ware hattrick.

Belangrijk was het om in de tweede helft dit goede voetbal voort te zetten. Het duurde wel even voor er weer gescoord werd. Ditmaal was het Jens die doel trof door de bal vanuit een corner ineens op zijn pantoffel te nemen. Een zeer fraaie goal, die zeer verdiend was voor Jens. Het was tenslotte al weer even geleden dat Jens had gescoord.
Wessel zorgde voor de 8-0 door de bal vanuit een zelf genomen corner ineens het doel in te werken.
Florentijn scoorde zijn 2e deze ochtend na een voorzet van Wessel en Martijn zorgde voor de dubbele cijfers door van afstand de bal nogmaals het doel in te poeieren.

Al met al een meer dan prima overwinning met een sterk verdedigend blok onder aanvoering van Jayden. Geassisteerd door Niels en Jens die veel extra werk verrichten. Prima inzet mannen. Voorin moesten Thijmen en Wessel Florentijn en Martijn bedienen met afgemeten voorzetten. Ook dit lukte vandaag meer dan prima.

We kunnen tevreden zijn met dit resultaat. Kritisch puntje, probeer elkaar meer te vinden en niet teveel voor eigen succes te gaan. Er lag veel ruimte, dus de score had hoger kunnen uitvallen. Voor de rest  niets dan complimenten voor het vertoonde spel.

Zaterdag mogen we om 10.30 uur aftrappen bij Leerdam Sport. U bent er toch weer bij?

HJ