SLAPPE FASE KOST ONS OVERWINNING

Thijmen Smit (intikker)

Onder 11, JO11-1, Groep 2 098

10 september 2016 10:30

Na de duidelijke overwinning van afgelopen zaterdag mochten we vandaag de wei in, uit tegen Leerdam Sport. Heerlijk voetbalweer, hoewel sommigen daar anders over dachten.

Meerkerk begon sterk aan de wedstrijd en kwam dan ook na 5 minuten meer dan terecht op een 0-1 voorsprong. Een sterke spelende Jens die goed opkwam, speelde Martijn aan die direct uithaalde. De afvallende bal was voor Thijmen, die goed mee liep en de bal eenvoudig achter de keeper plaatste. Goed opgelet Thijmen en goed meegelopen. Zo hoort dat!
Wij bleven sterk spelen, vonden elkaar gemakkelijk, alleen voorin haperde de machine nog wel eens. Echte kansen werden niet gecreeerd.  Maar gezien het spelbeeld kon de goal niet uitblijven. Inmiddels waren we een kwartier onderweg.
Tot afgrijzen van alles wat Meerkerk een warm hart toedraagt viel de goal toch aan de andere kant. Niet alert, niemand die coachte, was de aanleiding voor de gelijkmaker. Totaal onnodig, maar de stand was wel weer gelijk.
In de 22e minuut een fraaie goal van Leerdam. Hun spits krulde de bal zo om Bjorn het doel in. Een minuut later was het van onze zijde heel even slappe hap, waardoor de 3-1 viel. Zo ontzettende zonde dat we het totaal weggeven in 10 minuten tijd. Zo onzettende onnodig ook. Met deze stand gingen we overigens ook rusten.

Meniggeen vond het toch wel warm om te voetballen. Hier en daar waren ook ineens wat pijntjes. Toen verteld werd dat, als we met 1-3 voor hadden gestaan die pijntjes er niet zouden zijn en de warmte ons ook niet kon schelen! Kortom, nog even de mouwen opstropen en 25 minuten gas geven was het motto voor de tweede helft.

En zo waar, kwamen de mannen de afspraken na. De bal lag er al weer snel in na goed doorzetten van Thijmen die op zijn beurt Wessel bediende, die de bal er zo in kon lopen. Prima aanval en prima afronding! Goed zo mannen. En zo bleven wij sterk spelen, verloren weinig duels meer. En er waren best kansen om de stand weer gelijk te trekken.
Waar het niet dat Leerdam na een snelle uitval de bal ineens achter Bjorn krulde. De stand op dat moment 4-2.
Kort hierop viel de beslissing doordat Leerdam wederom snel omschakelde en de 5-2 was een feit. De vermoeidheid sloeg toe. Geen probleem, want er was hard geknokt in de tweede helft. Complimenten hiervoor mannen. De 5-2 was tevens de eindstand.

De grootste winst in de tweede helft was de vechtlust, geen geklaag meer over pijntjes, hoewel die er best geweest zullen zijn. Dat geeftt de burger weer moed voor het begin van de competitie. Belangrijke les is om 2x25 minuten de focus erop te houden, verslappen wordt direct afgestraft, is gebleken!

Komende zaterdag mogen we thuis aantreden tegen VVAC JO11-2 om 08.45 uur. Dan begint de competitie officieel.

Graag tot zaterdag!!

HJ