PUNTEN IN DE KNIP

sv Noordeloos JO11-1

Florentyn Pluym (intikker)
Jayden Dikici (vrije trap)

24 september 2016 8:45

Ahmet Dikici

De winst van vorige week was een goed begin van deze najaarscompetitie. Dat geeft de burger moed, maar zo matig als er van de week getraind was, liet diezelfde moed wel een beetje zinken. Tijdens de wedstrijdbespreking werd hier dan nog maar eens op gehamerd. Duels winnen en scherper in de afronding was het simpele advies van deze zonnige ochtend. Tijmen was vandaag onze aanvoerder en Jens begon in de wissel.

De eerste minuten waren duidelijk voor ons. Dat resulteerde dan ook in een terechte snelle voorsprong. Florentijn was de doelpuntenmaker na een goede voorzet van Wessel. De 2-0 viel in de 8e minuut, wederom een doelpunt van Florentijn. Een lekker begin voor het team en ook voor onze spits Floor die beloond werd voor zijn goede spel.
Daarna nam Meerkerk wat gas terug en kwam Noordeloos beter in de wedstrijd. Noordeloos begon vrij verdedigend, maar kwam uit hun schulp naar mate de wedstrijd vorderde. Kort voor de rust verschalkte Noordeloos onze keeper met een afstandschot. Stand 2-1 met nog enkele minuten op de klok.
Wij waren het even kwijt, dus kwam het fluitsignaal van onze goed leidende scheids als een geschenk.

In de rust werd heel duidelijk gemaakt dat wij de betere ploeg waren. Dat wij deze wedstrijd moesten winnen. Dat we dus niet mochten verzaken voor de goal, maar zeker ook niet in verdedigend opzicht. Met strakke koppies gingen de mannen weer het veld op. En scherp waren ze toen!!

Nog geen minuut in de tweede helft en de stand was 3-1. Floor kreeg het op zijn heupen en liep met de bal van eigen helft zo richting doel en.....doelpunt! Twee minuten daarna gaf Floor de bal scherp voor op Martijn, die de bal zo achter de keeper kon plaatsen en deed dat dan ook. Stand 4-1.
In de 32e minuut kregen wij een vrije trap op een meter of 10 van de goal. Na enige discussie adviseerde de leiding om Jayden de bal te laten nemen. Na een verwoestend schot op de paal ging de bal er alsnog in via de rug van de keeper. Vervelend voor de keeper, dat moet gezegd worden, maar fijn voor ons en zeker voor Jayden. Een dikverdiende goal voor Jayden. Wat een werklust, wat een inzicht, sterk aan de bal. Een absolute leider in het veld, ook zonder aanvoerdersband.
We tellen de 36e minuut als Wessel ook zijn goal mee pakt na een scrimmage voor de goal. De 7-1 was fraaier. Na een fraaie lob van Wessel had de keeper het nakijken.
Toen namen de mannen wat gas terug. Enigszins moe gestreden lieten ze de touwtjes vieren. Conditioneel moet er ook nog wel wat arbeid verricht worden tijdens de trainingen.
Maar ondanks het gas terug nemen, bleven we wel scherp. Van Jayden is bekend dat hij de duels niet schuwt, maar ook Jens en Niels stonden duidelijk hun mannetje in verdedigend opzicht. Goed om te zien dat Jens en Niels ook opbouwend hun taak goed uitvoeren. Klasse mannen!

In de voorlaatste minuut kregen we toch nog een goal tegen. Wederom een schot van afstand die via de paal het doel in ging. De 7-2 was tevens de eindstand.

Al met al een verdiende overwinning van het team. Niemand verzaakte vandaag. Iedereen was scherp, alert en fel in de duels. Uiteraard is er nog genoeg werk aan de winkel, maar we zijn zeker op de goede weg.

Komende zaterdag mogen we op bezoek in Ameide. De wedstrijd vangt aan om 10.00 uur.

Tot dan!

HJ