Meerkerk beeindigd de competitie met gelijkspel tegen Roda Boys.De laatste wedstrijd voor Meerkerk is een uitwedstrijd tegen na-competitie deelnemer Roda Boys Bommelerwaard. Voor Meerkerk staat er niets meer op het spel, behalve dan dat het de competitie

Roda Boys/Bom. 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

13 mei 2017 14:30

IJpelaar, J.M.

De laatste wedstrijd voor Meerkerk is een uitwedstrijd tegen na-competitie deelnemer Roda Boys Bommelerwaard. Voor Meerkerk staat er niets meer op het spel, behalve dan dat het de competitie op een prettige wijze wil afsluiten. Vorige week nam Meerkerk in de thuiswedstrijd tegen GDC al afscheid van de trainer, teammanager en een aantal spelers, vandaag is er de opdracht om op waardige manier de competitie te beeindigen.

Om half drie wordt afgetrapt op het prima veld van Roda Boys, de eerste periode kenmerkt zich door aftasten van beide partijen. Roda Boys wil de competitie correct afsluiten, als het even kan met een goed resultaat, maar in ieder geval zonder kaarten en blessures met het oog op de volgende week te spelen nacompetitie wedstrijd in en tegen Oude Tonge.  In de aanvangsfase heeft Roda Boys wel meer balbezit, kansen levert het niet op, het speelt met 2 grote en sterke spitsen, het centrale verdedigingsduo van Meerkerk staat gewoon goed. Verdedigend wordt weinig weggegeven, aanvallend is het matig wat de gasten laten zien. Zelfs de anders zo trefzekere Wilmar van Bruggen, die wel hard werkt,  speelt voorlopig ongelukkig.

De eerste Meerkerkse mogelijkheid ontstaat uit een vrije trap die wordt toegekend na een overtreding op David Versluis. De vrije trap wordt door Thijs van Klij hard ingekopt, keeper Geert Verhoeven kan de bal over de lat tikken. Langzamerhand wordt Meerkerk de beter voetballende ploeg, ondanks dat komt de ploeg net binnen het half uur op achterstand door een doelpunt van Freek van Eembergen dat min of meer uit de lucht komt vallen. Op datzelfde  moment moet Youri van Blanken helaas geblesseerd het veld verlaten, hij wordt vervangen door Melvin van den Heuvel. Ondanks dat er sprake is van een sportieve wedstrijd moeten Freek van Eembergen van de thuisclub en onze Melvin van den Heuvel nog voor rust ook geblesseerd het veld verlaten. De wisselbeurt van Melvin blijft daarom beperkt tot een kwartier. Net voor rust komt daarom routinier Sander Vink nog éénmaal in het veld  voor Meerkerk.

In de tweede helft wordt duidelijk dat Meerkerk het seizoen goed wil afsluiten. Meteen na de rust is er al een scrimmage voor het doel van de thuisploeg die een doelpunt zou moeten opleveren, helaas verdwijnt de bal naast het doel over de achterlijn. De toon is gezet voor wat betreft de tweede helft, even later geeft Koen Vermeer een prima voorzet op Wilmar van Bruggen. Kansen van deze omvang mist hij niet vaak, jammer genoeg nu wel, keeper Geert Verhoeven kan redden ten koste van een corner. Deze corner wordt prima genomen door Mechiel van Zessen, Gert Jan Koekkoek kopt over het doel.  Nog een paar minuten later geeft Wilmar van Bruggen een goede voorzet op de mee opgekomen Koen Vermeer. Koen schrikt kennelijk van de kans, zijn vrije schotkans van een meter of 12 verdwijnt over het doel. Duidelijk is dat de Meerkerkse gelijkmaker zeer verdiend zou zijn.

De Meerkerkse druk houdt aan, Theo van Zessen legt de bal netjes neer voor Koen Vermeer. Zijn schot is hard en prima gedrukt, maar gaat na een blok toch omhoog zodat de keeper kan ingrijpen. Na 20 minuten spelen in de 2e helft krijgt Meerkerk loon naar werken. Sander Vink mag een vrije trap nemen aan de rechterzijde van het veld, een meter of 30 van de achterlijn. Hij legt de bal op het hoofd van de mee opgekomen Gert Jan Koekkoek.  Gert Jan maakt de best mogelijke keuze, hij kopt niet op het doel maar legt met het hoofd terug op Wilmar van Bruggen. Wilmar schiet de bal nu wel goed binnen, hij tekent daarmee nummer 18 van deze competitie aan.

Meerkerk wil zelfs gaan voor de 3-punter, Theo van Zessen geeft naamgenoot Mechiel een schotkans, de bal verdwijnt over het doel. Even later krijgt Roda Boys de enige grote kans na rust als Dennis van Es doorbreekt over rechts. Dat geeft Klaas Jan van Zessen ook nog eenmaal de kans zich te onderscheiden, dat doet hij met verve. Het laatste kwartier laat Meerkerk de teugels wat vieren, het blijft wel  de meest dreigende ploeg. In de laatste minuten zijn er nog kansen voor Wilmar van Bruggen en Mechiel van Zessen, doelpunten vallen er niet meer. Een paar minuten later neemt de scheidsrechter zijn laatste prima beslissing door de wedstrijd af te fluiten. Juist op het moment dat het fluitsignaal klinkt stopt het met miezeren, dat wil zeggen dat het op dat moment gaat plenzen van de regen.

Meerkerk kan terugkijken op een vooral goed seizoen, 5e in de competitie met 41 punten, een compliment voor de technische staf en de gehele selectie is op zijn plaats. Na afloop wordt bekend dat Meerkerk 2 zijn laatste wedstrijd heeft gewonnen en ook als 5e is geeindigd. Ook goed werk van trainer Krijn Schep, Frank Schotman, Brian van der Steldt en hun mannen.

Delta Sports’95 is de terechte kampioen van de 2e klasse, Roda Boys, Nivo Sparta en GJS mogen in de nacompetitie proberen de 1e klasse te bereiken. Altena en BLC zijn rechtstreeks gedegradeerd, GDC en Hardinxveld moeten  in de nacompetitie proberen het 2e klasserschap met een jaar te verlengen.

K.O.