Meerkerk 2 verlengt verblijf in de 1e klasse

Mannen zaterdag, 2, 1e klasse B

6 mei 2017 14:45

Velthoven, L.M.M. van

Op een zonnige lentemiddag zegevierde sv Meerkerk 2 knap bij GJS 2 met 0-2. Omdat alle ploegen in de middenmoot dicht bij elkaar staan was er nog een theoretische kans dat Meerkerk op de 11e plaats zou kunnen eindigen. Zover kwam het niet, door de zege staat Meerkerk op een zevende plaats waarbij in de laatste wedstrijd tegen GDC positieverbetering nog mogelijk is. Tegenvaller in de warming-up voor Sander die geblesseerd raakte en niet kon starten. Martijn nam zijn plaats in. GJS was het meest in balbezit maar door zeer compact te spelen gaf Meerkerk geen kansen weg. Na een half uur spelen werd het 0-1, Elmar speelde zich vrij en haalde van een meter of 20 verwoestend uit met z'n linker, klem in de kruising! Een paar minuten later moest Martijn geblesseerd het veld verlaten. Vlak voor rust werd de voorsprong vergroot. Leon veroverde de bal, zette goed door en gaf een goede pass op Melvin, zijn schot werd door de keeper gepareerd waarna het voor de meegelopen Floren een koud kunstje was om van dichtbij de 0-2 op het scorebord te zetten. Vlak na rust opnieuw een tegenvaller door de blessure van Arie die zich moest laten vervangen. Na wat omzettingen pakte Meerkerk het weer goed op. Met wat meer zorgvuldigheid en wat minder buitenspel staan had de voorsprong zomaar groter kunnen worden. Compliment voor de hele ploeg voor de getoonde inzet.