Meerkerk - Noorloos

29 oktober 2016 14:30

Scheidsie

Meerkerk 4 – Noordeloos 4

Na een weekje vrijaf stond afgelopen zaterdag de topper tegen Noordeloos op het programma. Na het verlies tegen Groot Ammers was het noodzaak om de eerste plek te behouden en 3 punten te pakken.

Omdat er weinig spelers afwezig waren, hadden we veel wissels vandaag. Scheidsie Jelle wilde graag Meerkerk 4 fluiten i.p.v. Meerkerk tegen de knaken. Dit stelde we zeer op prijs.

We begonnen met de volgende opstelling

Ruben, Bassie, Vethje, Van Zee, Bas, Boer, Leon, Jacco, Eddie, Ruud en Ruben. Zeker van het koppel Ruud en Ruben werd veel verwacht.

De eerste helft stonden we aardig onder druk. Nummer 2 Noordeloos kreeg wat kleine kansjes door goed te voetballen met elkaar. Toch kwam Meerkerk op een 1-0 voorsprong. Ruudje begon de aanval die hij later ook mocht afronden. Na een goede combinatie met Ruud, Ruben en Jacco kon Ruud de bal hard op doel schieten. Na dit doelpunt was het lekker voor Meerkerk om tot de rust wat achterover te hangen.

In de rust kwamen Hijkie, Frank, Appie, Mike en Jurre in het veld. Weer kwam Noordeloos tot aardig wat kansen om gelijk te maken. Ook Meerkerk kreeg wat kleine kansjes op een 2-0 voorsprong.

Toch werd het helaas 1-1. Door een snelle combinatie kon de nr. 10 van Noordeloos hard en hoog in het doel inschieten. De 1-2 hing ook meteen in de lucht. Toch kreeg Meerkerk via Mike nog 2 grote kansen. Helaas mocht het niet meer lukken en bleef de eindstand staan op 1-1. Hier konden beide ploegen achteraf wel leven.

Meerkerk blijft gelukkig nog een weekje op de eerste plaats staan. Volgende week weer een lastige thuiswedstrijd tegen Rijsoord.