"Wij staan bovenaan wij staan bovenaan"

Rijsoord 10

Assist: Eddie 't Lam

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

5 november 2016 14:30

Het is Zaterdag 06.11.2016 een bewolkte dag met af en toe regen en soms nog zonneschijn.

"Wij staan bovenaan wij staan bovenaan"

Het was een regenachtig begin waardoor we later dan gepland uit de kleedkamer gingen.

We begonnen met de volgende opstelling
Pizza op doel achterin de bieraanvoerder-kale bassie-pyama-de killer op het middenveld addo-de knaak-digedie-natte cake voorin lange jan-hassan

Beide ploegen begonnen afwachtend.
Na 10 minuten kreeg Meerkerk een corner waarbij de bal voor de voet van addo viel die stond 1 op 1 met de keeper maar schoot recht op zijn benen.
Het spel gaat heen en weer maar er gebeurd nog niet .
Na 25 minuten breekt de aanvoerder van Rijsoord door in de zestien en komt in de korte hoek pizza tegen deze stopt hem.
Nog steeds 0-0.
Na 29 minuten later schiet de links buiten van Rijsoord met een poeier de bal op de lat mis en we kunnen weer verder aanvallen.
Na 30 minuten breekt addo door en na een mooie actie geeft hij voor en komt op randje 16 voor de voeten van digedie en die haalt snoei hard uit de keeper kon hem niet zien hoorde hem alleen langs  gaan en hij zat in de lange hoek 1-0.
Het spel gaat op en neer.
In de 40e minuut komt er een voorzet van de linker kant die over de keeper heen gaat en op borst hoogte bij hassan terecht komt hij mist.
Het is rust en we gaan wisselen nu komen de mannen met karakter erin.
Bokito voor natte cake
Appie voor de knaak
De killer voor Soms kortsluiting
Hassan voor Buitenkant rechts
Tukker voor Addo

De tweede helft begint en Rijsoord heeft ook een aantal keren gewisseld. Wij komen er al snel achter dat we de tent beter dicht kunnen metselen en af en toe op de counter eruit willen komen.
Rijsoord heeft veel balbezit en strooit met mooie diepte ballen die goed aan komen maar waar niets uit komt.
Halve wegen de tweede helft breekt buiten kant rechts door aan de linker kant.
Hij heeft een hele mooie voorzet in gedachten maar de ze haalt net de 16 .
Jammer want we stonden met twee man vrij bij de tweede paal.

We gaan weer verder en na een aantal overtredingen van ons en een paar stevige duels komen we richting het einde.
Het is nog tien minuten en Rijsoord geeft een steekbal richting de keeper de man van de steekbal wordt neer gehaald ( vrije trap ) maar onze keeper pakt de steekbal op en ligt op de grond op dat moment loopt de spits door op hem en zoals pizza aangeef trapt hij heel hard na.
Ruben word gek en is over de toeren , na deze inspanning krijgt hij 2 minuten later last van kramp hij moet het veld af.
Buitenkant rechts gaat op doel en hassan komt erbij in de spits.
De laatste paar minuten hebben we nog verder gemetseld en de 3 punten op het mooiste complex van het land gehouden.

Het was weer een mooie zaterdag met veel vermaak en we hebben nog tot de laatste uurtjes door gefeest of niet player kale bassie

Op naar volgende week.