Kozakken Boys 4 - SV Meerkerk 4

... (stift)

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

3 december 2016 12:30

Na het gelijke spel van vorige week thuis tegen Arkel en het bezoek van Sinterklaas in de kleedkamer, mochten we vandaag afreizen naar Werkendam waar Kozakken Boys 4 onze gastheer was. Aan het weer lag het vandaag in ieder geval niet. Een heerlijk zonnetje maakte het zeer aangenaam om een lekker balletje te gaan trappen. Vooraf was er nog enige consternatie aangezien 'Pizza' zoek was en het toch wel handig is als je een keeper beschikbaar hebt. Gelukkig kwam er al snel een 'gele kanarie' aangereden met daarin een persoon die aan het signalement van onze keeper voldeed. Eenmaal aangekomen op sportpark de Zwaaier, konden we helaas niet direkt onze kleedkamer in om ons om te gaan kleden. Dit gaf sommigen in ieder geval even de mogelijkheid om hun frustratie van de avond ervoor even te deponeren in de gezamenlijke wc's. Na enig oponthoud konden we ons dan eindelijk om gaan kleden, weliswaar in een andere kleedkamer, maar in ieder geval beter dan op de gang.

Overigens wil ik u nog wel even vermelden dat er bij het bekijken van de spelerspassen in de kleedkamer toch wel hele grote vraagtekens ontstonden of we wel met de juiste spelers op pad gegaan waren kijkend naar de foto's op de spelerspassen. Zo leek er bij een speler nog een foto op z'n pas te staan uit zijn babytijd en was er ook een speler die onherkenbaar was door het haar op zijn hoofd waarmee de meeste spelers hem nog nooit gezien hadden. We zijn er vandaag in ieder geval mee weggekomen.

Genoeg over de voorbereiding. Vandaag begonnen we, om in de bewoordingen van 'Tukker' te spreken, die er trouwens vandaag zelf niet was (Faggot), met de volgende 11 namen:

Pizza, de bieraanvoeder, Kale Bassie, Vethje, the Killer, Eddie Addo, pyama, DigiD, Natte Cake, Hassan en Lange Jan/stengel.

Wissels: Appie, soms kortsluiting, Boertie en Nollie. Bokito (wel aanwezig ter ondersteuning) en buitenkant rechts (aka Joker) moesten verstek laten gaan door blessures en Tukker was een weekendje weg.

Zoals hierboven al even genoemd was het vandaag heerlijk weer om lekker een balletje te trappen. Dat werd door Meerkerk 4 wel heel letterlijk genomen. Er werd erg slap en zeer slordig begonnen aan de wedstrijd. Tel daar een ontbrekende beleving bij op en je roept de problemen over je af. Dit resulteerde binnen een paar minuten al tot een, weliswaar ongevaarlijk, schot van de gastheren. Meerkerk was gewaarschuwd. Niet veel later een dreigende situatie van Meerkerk-zijde, maar helaas kon Jacco de bal niet controleren. De wedstrijd ging op en neer en na een aantal schoten uit de tweede lijn van Kozakken Boys, werd Ruud na ruim een kwartier weggestuurd aan de rechterkant van het veld. Met zijn linker gaf hij een puike voorzet af die bij de tweede paal door Jacco binnengekopt kon worden: 0-1. Was dit een aanzet tot meer? Het antwoord hierop was: NEE! Ondanks een goed schot van Mike die door de keeper werd gekeerd, bleef Meerkerk zeer matig voetballen en werd het telkens verder naar achteren gedrukt door Kozakken Boys. Boertie gaf op de bank al aan het gevoel te hebben dat de 1-1 in de maak was. Helaas had hij gelijk, want na een paar goede kansen, voornamelijk van afstand, en een schot op de kruising, viel dan toch de gelijkmaker. Uit een corner werd de bal bij de tweede paal binnengekopt: 1-1. Niet veel later kreeg Meerkerk een enorme kans om weer op voorsprong te komen. Na een goede voorzet van Mike, was het Jacco die van dichtbij faalde en overschoot. Daarna was het Kozakken Boys dat de leiding nam. Een diepe bal werd in twee instanties via de onderkant van de lat binnengeschoten: 2-1. Zo werd de rust bereikt met een 2-1 achterstand. Werk aan de winkel dus!

Het was wel duidelijk dat Meerkerk in de 2de helft, mocht het vandaag nog minimaal een punt willen pakken, uit een ander vaatje zou moeten tappen. Dit zou dan in ieder geval moeten gebeuren met Boertie, soms kortsluiting, Appie en Nollie die na rust het veld in kwamen voor Bassie, Jacco, Vethje en Hijkie. Alle goede intenties voor de 2de helft ten spijt, leidde slecht verdedigen kort na rust direkt tot de eindstand van deze middag. De speler van Kozakken Boys kon de bal buiten de 'zestien' over Ruben heen schieten: 3-1. Meerkerk zette daarna vroegtijdig druk en probeerde de aansluitingstreffer te forceren, maar op een goede kopkans van Jacco en een schot van Boertie na, werd deze niet gevonden. Ook Kozakken Boys kreeg amper kansen meer, maar zij hoefden dan ook alleen maar hun voorsprong te verdedigen. Zo leed Meerkerk, ondanks een iets betere 2de helft, de tweede nederlaag van het seizoen in misschien wel de slechtste wedstrijd tot nu toe.

Over 2 weken krijgt Meerkerk de kans om de nederlaag van vandaag recht te zetten als de inhaalwedstrijd tegen Kozakken Boys op het programma staat op 't Hoog. Voor het zover is staat volgende week eerst de beladen derby tegen Ameide op het programma. Dan moeten de 3 punten op 't Hoog blijven. Als u echt niets beters te doen heeft die dag, bent u natuurlijk van harte welkom om deze wedstrijd te komen aanschouwen!

Bokito

Scoreverloop: