DE regio-derby

Ameide 6

Mannen zaterdag, 5, 5e klasse 15

29 oktober 2016 14:30

Je ligt lekker in bed, word van schrik wakker en denk: ik moet werken en heb de wekker helemaal niet gehoord. Dan bedenk je: oh ja het is zaterdag en draai je nog een keer om en val je weer in een diepe slaap….
Je gaat één twee drie man voorbij en speelt de bal naar Rodrigo Palacio je sprint vol naar het doel terwijl Riccardo Montolivo in je nek hijgt. Palacio geeft een prachtige steekbal door het hart van de verdediging, de supporters worden helemaal gek, de keeper komt uit en je chipt hem er over heen. In één keer waan je jezelf in San Siro met 80.018 mensen die aan het juichen zijn, omdat jij net de winnende goal maakt in de enige echte Derby della Madonnina. De extra tijd is verstreken en de scheids blaast op zijn fluit voor de einde van de wedstrijd en jij bent ‘’man of the match’’ bij de klassieker van het jaar Internazionale tegen AC Milan. Frank de Boer komt op je af gelopen met een glimlach van oor tot oor, omdat die je dankbaar is voor de drie punten. Hij komt dichterbij en wil je een hand geven en in één keer zie je dat het niet Frank de Boer, maar Hans den Braven is.
Je schrikt wakker!
Nog een beetje versuft in je hoofd zie je op de klok dat het 12 uur is en  je doet de gordijnen open. Je ziet een prachtig strakke blauwe lucht en bedenk het is lekker voetbalweer voor de derby tegen Ameide….

Met een bizar overvolle kleedkamer konden we aantreden om naar de speech te luisteren van onze leiders Remco en Hans. Gezien alleen onze bieraanvoerder Raffie geblesseerd is, hadden we een grote opkomst waardoor Remco toch nog maar een weekje rust nam. Door de grote groep had Arno zich opgeofferd om mee te doen met de veteranen, klasse Arno! Tijdens de bespreking werd er verteld dat het mooi is dat we met zo’n grote groep aanwezig zijn gezien dat tijden niet zo is geweest. Gevraagd werd wel om dit ook vol te houden en dit door te zetten naar de training. Tenslotte wordt je er als team sterker van wanneer je er zowel met de trainingen als met de wedstrijden erbij bent. Nadat bijna iedereen zijn haren goed in de gel had gedaan werden er nog wat foto’s gemaakt zodat de site ook weer up 2 date is. Vervolgens konden we aftrappen voor het begin van de wedstrijd. Eigenlijk bleek al snel dat wij vandaag als team gewoon erg goed stonden.
De verdediging stond als een huis er werd goed rond getikt en de ene na de andere mooie aanval kwamen via de flanken eruit. Molly die met anderhalve schoen zijn directe tegenstander helemaal zoek speelt, Mark S. die zo balvast was als Bombarda in zijn goeie tijd, zo kan ik bijna heel het elftal wel afgaan. Het was dan ook een kwestie van tijd dat onze eerste goal een feit was.

Hakkiem die gebrand was om vandaag te scoren en eindelijk van de nul af te komen, had een geheim wapen ingezet. Zijn dochter Tess had hem advies gegeven hoe het beste te scoren, nee niet op tactisch gebied maar het advies om met madeliefjes in zijn sok te spelen gaf de doorslag.
De 1-0 was een feit.
Vlak voor rust gebeurde er nog iets vervelends wat niet op het voetbalveld thuis hoort. Er is al genoeg over gezegd en gezien de sportiviteit van de overige Termei’se spelers heeft het geen zin om er hier weer een preek over te houden. Belangrijkste is om het koppie erbij te houden en gewoon gezellig met elkaar een lekker balletje te trappen. Gelukkig dachten de rest van de spelers van Ameide er ook zo over en konden we erna gewoon door met voetballen, helaas voor Termei met een man minder. In de rust waren we het met elkaar eens er moet nog snel een goaltje erbij worden geprikt zodat we zeker zijn van de drie punten. Het was Nick die na de rust met één van zijn donderschoten een assist gaf op Sebas die de bal prachtig over de keeper heen werkte. Dat bracht de stand op 2-0 en op nog een prachtige rush van techNiek na (was het nou met of zonder bal?) en een speler van Termei die de trainingsbeelden van Nick van laatste donderdag bekeken had, gebeurde er niet veel meer.
De scheids vond het wel genoeg en floot af zodat we samen met Termei, gezellig op de houten banken in de stralende zon konden genieten van onze welverdiende overheerlijke ijskoude Jagermeister of euh…. biertje bedoel ik uiteraard.

Met sportieve groet,

‘El Autor’, ‘C(h)risis’, ‘Henry (de stofzuiger)’