GOED BEGIN VAN COMPETITIE

VVAC JO11-2

17 september 2016 8:45

Ahmet Dikici

Na 2 duels gespeeld te hebben voor de beker, waarvan één gewonnen en één verloren, waren de verwachtingen gematigd voor het begin van deze najaarscompetitie. Het kan met deze groep alle kanten op gaan is gebleken.

De manschappen begin steevast goed aan de wedstrijd. Dat moeten we ze nageven. De kansen waren er ook gelijk van onze zijde, alleen omzetten in goals is weer een ander dingetje. Nu moet gezegd worden dat de keeper van VVAC een puike pot stond te keepen. Alle ballen op doel waren voor hem. Nu kunnen we ons de vraag stellen, was de keeper zo goed of waren wij zo matig in de afronding. Om eerlijk te zijn, van beiden een beetje. Zoals gezegd stond deze keeper super de ballen tegen te houden, maar een hoek kiezen of de bal hoog het doel in jagen, zou van onze zijde ook een betere optie kunnen zijn. Zo bleef het dus 0-0.
Pas in de 24e minuut viel de 1-0 na zeer goed doorjagen van onze Florentijn, ook wel Floor genoemd. Door het goed doorgaan van Floor kon Martijn eenvoudig de bal het doel in jagen. In mijn ogen een verdiende voorsprong. Dit was tevens de ruststand.

In de rust werd door trainer Jan nog maar eens duidelijk gemaakt dat er beter met de kansen omgesprongen moest worden. En de duels fysieker ingaan. Te vaak te slap, dat moet er echt uit.

De tweede helft was 5 minuten bezig toen Wessel de voorsprong verdubbelde, na wederom een goede voorzet van Florentijn. Toen braken er 10 slappe minuten aan. Veel balverlies, duels werden niet meer gewonnen. Onze verdediging, die doorgaans goed staat onder leiding van Jayden, was even de kluts kwijt. Voorin konden we de ballen niet meer vast houden en achterin, keken we elkaar alleen maar aan, zonder de bal eens de zijlijn over te roeien. En ondertussen enkele ziekenfondsballen. Dit voorspelde niet veel goeds.
Zo viel dan ook de aansluitingstreffer. VVAC kwam opzetten en wij wisten geen raad met de bal, keken elkaar aan, aaiden de bal en dat was voor VVAC vrij spel om de 2-1 aan te tekenen.  De leiding langs de zijlijn moest alle zeilen bijzetten om de manschappen weer scherp te krijgen. En dat lukte redelijk. Bloeddruk op dat moment ruim boven de verantwoorde waarde.
Gelukkig liet Martijn de bloedruk weer zakken door de 3-1 aan tekenen in de 44e minuut. Wessel veroverde op het middenveld de bal en speelde Floor aan die op zijn beurt Martijn dus in stelling bracht om af te richten op goal. 5 minuten daarna viel de wedstrijd in het slot. Onze keeper Bjorn zag de ruimte voorin en wist de bal precies daar te krijgen. Martijn gaf de bal voor aan zijn broer en Wessel wist de 4-1 voor zijn rekening te nemen. Dit was tevens de eindstand.

Al met al een verdiende maar moeizame overwinning. De manschappen kregen na afloop de complimenten voor hun getoonde inzet om de matige periodes in de wedstrijd alsnog om te zetten in winst. Dit alleen al geeft de burger moed voor de komend wedstrijd.

Komende zaterdag 24 september mogen we weer thuis aantreden. Onze tegenstander is dan Noordeloos.

Wij zien u graag weer langs de lijn om de JO11-1 aan te moedigen en naar een mogelijke overwinning te schreeuwen.

HJ