Meerkerk verliest van GRC’14 in strijd om EM Cup.

GRC'14 1

25 oktober 2016 20:00

De 2e wedstrijd om de EM Kantoorsystemen Cup is voor Meerkerk een veredelde vriendschappelijke wedstrijd. Achilles Veen is als hoofdklasser favoriet om door te bekeren, dit bleek al op 4 oktober toen Meerkerk in en tegen Veen met 4-0 verloor.  GRC’14 is afgelopen seizoen gepromoveerd naar de 1e klasse nadat ze de finale van de nacompetitie hebben gewonnen van Heerjansdam. Op zijn beurt had Heerjansdam die finale bereikt door in de eerste ronde van de nacompetitie Meerkerk uit te schakelen.

Duidelijk is het dat de tegenstander van vanavond een goede ploeg heeft. Het meest in het oog springende wapen van de gasten is de supersnelle linkerspits Mabaschou Jarbou. Meerkerk begint gewoon goed aan de wedstrijd, de eerste mogelijkheid is voor Melvin van den Heuvel die door Wilmar van Bruggen wordt weggestuurd. Melvin aarzelt net even te lang om te schieten, de verdediging van de gasten krijgt daardoor de gelegenheid in te grijpen. Verdedigend moet Theo van Zessen éénmaal ingrijpen door een voorzet tot corner te koppen, hij voorkomt hiermee een kans voor GRC’14. Na een combinatie tussen Melvin van den Heuvel en Youri van Blanken kan Youri een voorzet geven. Voordat het gevaarlijk wordt kan keeper Pieter Muilwijk de voorzet onderscheppen.

Na een half uur voetballen zien we de eerste grote kans voor GRC’14. Een goede voorzet komt bij Mabaschou Jarbou, maar hij maait wild over de bal heen zodat deze kans verloren gaat. Even later komt toch de voorsprong voor de gasten als een fout in de Meerkerkse verdediging wordt afgestraft door dezelfde Jarbou.

Meerkerk is niet onder de indruk van de achterstand en gaat op zoek naar de gelijkmaker. Binnen enkele minuten mag Sander Vink een vrije trap nemen aan de rechterkant van het veld. De verdediging en keeper verwachten een voorzet, maar Sander probeert het uit deze bijna onmogelijke hoek met een indaaiend schot uiteraard met zijn linkerbeen. Keeper Muilwijk is totaal verrast, en de snelle gelijkmaker is een feit. Toch zal GRC’14 een minuut of 5 voor rust weer op voorsprong komen. Na een voorzet van de linkerflank staat Maarten Lievaart akeling vrij, hij heeft geen enkele moeite om de 1 – 2 binnen te schuiven.

In de rust wordt door Theo de Boon druk gewisseld, 5 nieuwe spelers komen in het veld. Alle beschikbare spelers krijgen minimaal  45 minuten speeltijd. Ondanks de andere gezichten verandert het spelbeeld niet echt, het blijft een wedstrijd met een behoorlijk tempo waarbij GRC’14 de iets betere ploeg is. Veel grote kansen levert het allemaal niet op, we zijn al meer dan 20 minuten onderweg als Maarten Lievaart een grote kans krijgt voor de gasten, hij schiet onbeheerst over. Enige minuten later gaat de wedstrijd in het slot als Samed Köksal het van afstand probeert. Zijn schot lijkt houdbaar maar is toch te machtig voor Klaas-Jan van Zessen.

Kort voor tijd kan Wilmar van Bruggen de eindstand nog terugbrengen tot 2 – 3, met een individuele actie stuurt hij een verdediger en de keeper het bos in om vervolgens de bal in het verlaten doel te schuiven. Al met al een nuttige wedstrijd voor zowel  Meerkerk als voor GRC’14. Opvallend is dat bij Meerkerk de taak van grensrechter vanavond werd waargenomen door assistent trainer Arwin van Dijk, klasse Arwin!

K.O.