DUBBELE CIJFERS

Groot Ammers JO11-2

Martijn van Zandwijk (afstandschot)
Florentyn Pluym (afstandschot)

15 oktober 2016 8:30

Twee wedstrijden op rij verloren van tegenstanders die gelijkwaardig waren. Dat betekent dat er vandaag extra gas gegeven moet worden om de neerwaarste spiraal een halt toe te roepen. Tegenstander van vandaag is Groot Ammers.

De 0-1 stond als snel op het scorebord. Er werd vanaf minuut één fel druk gezet. Wessel veroverde de bal, passeerde een mannetje en schoot hard op doel. De keeper stond goed opgesteld, maar moest de bal toch lossen, waardoor Martijn de bal alsnog eenvoudig achter de keeper kon plaatsen.
De 0-2 viel in de 4e minuut na een te korte terugspeelbal van de verdediger van Ammers. Ook nu was Martijn er als de kippen bij en wist wederom te scoren. Daarna duurde het een tijdje voor er weer gescoord werd. Duidelijk was dat wij veel beter waren, maar doordat wij wel heel slordig omgingen met het balbezit, bleef het toch nog spannend. Gelukkig waren onze verdedigers Jens, Niels en Jayden wel alert en scherp. Want anders dan........!!
Pas in de 12e minuut viel de 0-3. "Boom boom" Lars werd op rechts aangespeeld, had een vrije doorgang en schoot van afstand de bal heel hard en hoog in het doel. Dit wapen van Lars moet hij echt veel vaker gebruiken. Fraaie goal Lars!
De 0-4 viel kort hierna. Floor was een absloute plaag voor de verdedigers. Zeer sterk aan de bal, bijna niet te verdedigen. Floor wist met veel duw- en trekwerk Martijn te bereiken die de bal ook nu weer simpel achter de keeper plaatste. Een ware hattrick voor onze aanvoerder.
In de 16e minuut veroverde Thijmen de bal op zijn eigen helft en had vrij doorgang naar de keeper. Uiterst koel dribbelde hij met de bal aan zijn voet richting keeper en verschalkte deze, ook nu weer uiterst koel. Stand 0-5.  In de 21e minuut scoorde Martijn zijn 4e door de bal dit keer snoeihard achter de keeper te schieten. Met deze 0-6 voorsprong gingen we de rust in.

Tijdens de limonade werd aangegeven dat we rustiger de bal moesten overspelen. Wij waren duidelijk beter, maar moeten dan ook proberen te blijven voetballen en doelpunten maken.

Uiteindelijk duurde het best wel even voor de 0-7 viel. Ook deze was fraai. Wessel werd aangespeeld op links, kapte zijn man uit en soleerde richting keeper en schoot met zijn linkerbeen de bal hard en hoog in het doel.
Dit was ook het moment om Jayden meer op avontuur te laten gaan. Jayden leidt normaliter de verdediging, maar kon gezien de stand wel vaker doorschuiven naar voren. Jens en Niels hielden achterin de deur op slot. En als er een keer een mannetje doorheen kwam, stond Bjorn er altijd nog.
Jayden zorgde er dan ook persoonlijk voor dat hij zijn goede spel beloond zag met een goal. Ook Jayden veroverde de bal op eigen helft, soleerde richting keeper en plaatste de bal beheerst in het hoekie.
Er kwam steeds meer ruimte en de kansen namen ook steeds meer toe. Dit leverde wel wat frustratie op binnen de lijnen, omdat veel kansen door slordigheden om zeep werden geholpen. Dit brandje werd door de leiding vakkundig geblust.
Florentijn zelf besliste met 2 goals de uiteindelijke eindstand van 0-10. Eén keer na een solo en één keer met een harde uithaal.

Met deze uitslag doen we weer lekker mee bovenin met een keurige derde plaats. Van de nummer 1 en 2 hebben we verloren, maar hadden we net zo goed kunnen winnen. Dus aan ons om dat te bewijzen komende zaterdag!

Komende zaterdag mogen we namelijk aantreden bij SVW, de huidige nummer 2. De wedstrijd begint in Gorinchem om 08.30 uur. We rekenen op veel supporters!!

HJ