ZEER MATIGE VERTONING

sv Noordeloos JO11-1

... (vrije trap)
Jayden Dikici (vrije trap)
... (intikker)

5 november 2016 9:15

De JO11-1 speelde vorige week voor de beker, een duidelijke winstpartij tegen een matige tegenstander. De week daarvoor speelden wij voor de competitie tegen SVW, toen gingen de mannen onder de ondergrens door. De leiding was dus benieuwd hoe ze er nu voorstaan. Thuis hadden we met 7-2 gewonnen van Noordeloos, dat gaf de burger vooraf de nodige moed. Over naar de wedstrijd........

Meerkerk begon sterk aan de wedstrijd. Dit vertaalde zich dan ook in een snelle goal van Jens in de 3e minuut. Ondanks de voorsprong zakte het niveau snel weg. Vooral in verdedigend opzicht lieten we te vaak onze man lopen. Al gauw bleek dat een enkeling vandaag geen zin had om te verdedigen. Al hadden we dat vooraf geweten, had dat 2 tegengoals gescheeld. Want in de 10e minuut stonden we inmiddels met 2-1 achter.
Door wat wissels toe te passen, deed meerkerk weer even mee. Hoewel we achterin uitermate kwetsbaar bleven. Kort voor de rust scoorde Noordeloos de verdiende 3-1, wat tevens de ruststand was.

In de rust nogmaals aangegeven dat voetbal een teamsport is en dat we allemaal wel eens op posities spelen, waar we liever niet spelen. Maar dan verzaken is geen optie, dan is er maar één advies, lekker gaan douchen! En samen aanvallen, maar vooral ook samen verdedigen, ook dat kwam vandaag niet tot uitvoering.

De tweede helft was nog maar net begonnen en de bal lag alweer achter Bjorn. Noordeloos mocht een vrije trap nemen, die werd in eerste instantie keurig gestopt door Bjorn, maar de afvallende bal was voor het scherpere Noordeloos. Wij stonden erbij en keken erna.
In de 32e minuut mochten wij een vrije trap nemen. Jayden nam op aangeven van de leiding de vrije trap en schoot deze verwoestend achter de keeper. Stand 4-2 en we deden weer mee. Helaas viel in de 35e minuut toch weer een goal te melden aan de kant van Noordeloos. Een tekorte terugspeelbal van Lars luidde de tegenaanval in van Noordeloos waardoor het verschil weer 3 goals betrof. Jammer Lars, kan gebeuren!
In de 40e minuut dan toch weer een goal van ons. Florentijn was de maker en de stand kwam daarmee op 5-3. Zou het dan toch.....?
Nee helaas, Noordeloos maakte in de 43e minuut de 6-3 nadat Bjorn de bal had gelost en de 7-3 was puur voor de statestieken. Wel ging hier wederom zeer matig spel van onze zijde aan vooraf.

Positieve uitzonderingen waren Jayden en Niels. Aan hun inzet heeft het zeker niet gelegen. Maar de rest was zwaar ondermaats. Dat is ook na de wedstrijd in de kleedkamer nog even fijntjes onder de aandacht gebracht. Deze groep is kwalitatief niet in balans en op zich is dat geen probleem. Dat is ooit een keuze geweest, maar een gebrek aan inzet en mentaliteit, daar heeft de leiding wel veel moeite mee. En dat zal de groep toch echt moeten gaan oppakken! Te beginnen op maandag tijdens de training...!

Komende zaterdag krijgen we Ameide op bezoek om 08.45 uur. Dan kunnen we hopelijk de stijgende lijn weer inzetten, want nu is de lijn dalend! Hard trainen van de week,
gas erop dus!!

HJ