OOK HIER STIJGENDE LIJN INGEZET

Ameide JO11-1

... (corner)
... (scrimmage)
Lars van Bemmel (afstandschot)

12 november 2016 8:45

A.Dikici

Na de dramatisch slechte wedstrijd van vorige week zaterdag, werd afgelopen maandagavond een praatsessie ingelast, om nog maar eens te verduidelijken wat we van elkaar mogen verwachten. Dit gesprekje werkte zeer verhelderend voor zowel de leiding als de spelers zelf. Blijft toch elke keer grappig te ontdekken hoe een kind denkt. En wij hebben de overtuiging dat het kind dat ook over een volwassen trainer denkt......
Ook het bord in de 2e bestuurskamer werd hierin benut om wat spelsituaties toe te lichten. En ik kan u alvast verklappen, dat wierp vandaag in de wedstrijd zijn vruchten af.

Uitgerekend vandaag mochten wij aantreden tegen onze vrienden uit Ameide om te laten zien dat iedereen de boodschap heeft begrepen. Dus een beetje extra lading op de wedstrijd. Zeker ook omdat wij daar onnodig verloren hadden.

Meerkerk begon sterk aan de wedstrijd. Met ook gelijk een aantal kansen van onze zijde. Waarvan een grote kans van Martijn, die helaas via de paal het doel weer verliet. Dat zou een lekker begin betekenen. Maar goed, wij waren wakker.
Opvallend was wel dat het gevaar aan de linkerzijde lag. Hun snelle aanvaller kon keer op keer gemakkelijk aan die zijde het veld oversteken. Met name Wessel en Martijn lieten steeds hun man lopen. Waardoor Niels als verdediger steeds in lastige situaties terecht kwam. Dit was dus tegen de afspraken in gebroeders!!

Helaas viel in de 13e minuut een doelpunt te melden voor Ameide. Een goed genomen corner verdween ineens achter Bjorn. Jammer, koppie omhoog en doorgaan.
Maar helaas viel 2 minuten nadien toch de 0-2. Een voorzet van Ameide viel via de kluts en een Meerkerks been wederom achter Bjorn.
De 0-3 viel na een fraai opgezette aanval van Ameide. Hier kan je alleen maar van genieten, hoe gek dat ook klinkt. De stand op zich maakte de leiding wel wat moedeloos.
Gelukkig kwam de rust op tijd om de mannen weer even op scherp te zetten. Want ondanks de 0-3 achterstand hebben we mooie aanvallen gezien, felle duels en goed voetbal. En als we in de tweede helft allen de mouwen opstropen, komen we zeker terug in de wedstrijd.

Tijdens de limonade werden met name dus de gebroeders Van Zandwijk op scherp gezet. Daarnaast werd ook duidelijk gemaakt dat vorige week anderen verzaakten en volgende week het zomaar weer iemand anders kan zijn. Waar het dus om gaat om als team te knokken voor elke meter. En dat er niemand kan en mag verzaken!

Die boodschap werd in de tweede helft goed opgepakt. Ameide werd direct onder druk gezet. Dit goede spel resulteerde uiteindelijk en de dik verdiende 1-3 door een doelpunt van Jens. Ook hier ging een zeer fraaie aanval aan vooraf, waar nog meer van genoten werd. De jongens dragen geen meetband, maar ik heb de overtuiging dat Jens vandaag veruit de meeste kilometers heeft afgelegd. Wat een inzet, wat een werklust. Dat doelpunt was dan ook meer dan verdiend voor Jens, maar uiteraard ook voor het team!!

De druk werd nog maar eens verder opgevoerd. De mannen hadden er nu allen overduidelijk zin in. Geknokt werd er voor elke grasspriet en de meeste duels werden in ons voordeel beslecht. De 2-3 was dan ook meer dan verdiend en was wonderschoon.
Meerkerk ging in de aanval en de bal werd ternauwernood weggewerkt door Ameide.
De afgevallen bal viel voor de voeten van Lars, die de bal aannam, nog eens goedlegde en met een fraai en hard schot de bal achter de keeper van Ameide plaatste.
We tellen pas de 38e minuut, dus tijd genoeg om door te zetten.

Maar waar wij druk zetten, was het wel oppassen geblazen voor de tegenaanval. Want die kwamen er nadien steeds meer. Ameide vocht zich goed terug in de wedstrijd en vanaf dat moment werd er een prachtig schouwspel op de mat gelegd. Beide partijen waren niet meer scherp voor het doel, dus de spanning bleef enorm.
De vermoeidheid nam toe, het spel werd iets minder en de kansen voor Ameide namen toe. Uiteindelijk, na een ietsie pietsie extra tijd, floot de verder goedleidende scheids af voor het einde.

Daarmee kunnen we terug kijken op een goede wedstrijd van onze zijde, waarin ook wij, net als de meiden van Dick en Patrick las ik, de stijgende lijn hebben ingezet. Verliezen van Ameide is nooit leuk, maar als wij kijken naar ons eigen team, die zo ondermaats gevoetbald hebben de laatste weken, kunnen we nu alleen maar trots en tevreden zijn met het vertoonde spel. Waar praten al niet goed voor is!

Komende zaterdag mogen we thuis aantreden tegen het geel/zwart van Groot Ammers om 08.45 uur. Zullen wij in het maagdelijk wit de punten in huis kunnen houden?
We zien u graag langs de lijn om de mannen aan te moedigen!

HJ