HET BESTE VOOR HET LAATST

VVAC JO11-2

... (solo)

26 november 2016 8:30

Na de winst van vorige week en de geleverde arbeid op de afgelopen trainingen, waren de verwachtingen toch wel hoog gespannen vandaag. Uit op De Put in de vroege ochtenduren met witte en glibberige velden.
De "meiden" hadden deze ochtend wel erg veel tijd nodig om om te kleden, zodat de warming-up er bijna bij in schoot. Even snel een paar keer heen en weer rennen en direct over naar de wedstrijd. De spieren waren net ontdooid,

De eerste 10 minuten ging de wedstrijd gelijk op, met kansen aan beide zijden. Uiteindelijk waren wij de gelukkigste door in de 10e minuut de 0-1 aan te tekenen. Wessel veroverde op het middenveld de bal en speelde Martijn aan die de bal voor het intikken had. In tegenstelling tot andere wedstrijden, waren wij het na de voorsprong wel een beetje kwijt. VVAC werd sterker en sterker en drong steeds meer aan. Bjorn was zeker de eerste helft als keeper de absolute uitblinker aan onze zijde. Met een paar sterke reflexen en katachtige reddingen hield hij onze ploeg op de been. Gelukkig had Bjorn ook een paar engeltjes mee van huis genomen, die hun dienst deden op de paal en lat.
Met veel hangen en wurgen wisten wij met een voorsprong de rust in te gaan. VVAC had net zo makkelijk met 4-1 de rust in kunnen gaan.  Het geluk was duidelijk niet aan hun zijde deze ochtend. Maar geen Meerkerker die daar om treurde.

In de rust was iedereen zich er van bewust dat we gemazzeld hadden, maar dat als we even zouden aanzetten de winst naar ons toe konden trekken. Dus met die boodschap gingen de mannen de wei weer in.

Dat die boodschap was aangenomen werd al snel duidelijk. Meerkerk was scherper in de duels en in de 27e minuut leverde dit een doelpunt op voor ons. Onze Floor ging sterk het duel aan en won deze ook, legde de bal panklaar neer voor Jens die alleen maar hoede af te drukken. Daarna kwam er nog meer rust en kwam VVAC er niet meer aan te pas. Om de voorsprong veilig te stellen werd Wessel achterin geposteerd naast Jayden.
Daar stond ineens een ijzersterk duo. Jayden fel in de duels en Wessel, met zijn overzicht, was heer en meester en leverde de meest briljante passes af naar de voorwaartsen. Zou hier een nieuw duo geboren zijn?
In de 33e minuut scoorde Florentijn zelf zijn verdiende goal. Wederom ging Floor sterk het duel aan, omspeelde zijn directe tegenstander en wist met de ontstane ruimte wel raad en scoorde de 0-3.
Lars werd gewisseld en meldde mij dat een voorzet waaruit uiteindelijk gescoord wordt net zo lekker is als zelf scoren.  En Lars voegde daad bij het woord door, nadat hij het veld weer in was gekomen, de eerste beste voorzet strak voor de goal neer legde, waaruit Martijn met een eenvoudige intikker voor de 0-4 zorgde. Lekker Lars!
Net voor het einde kwam VVAC er toch nog een keer sterk uit. Onze verdediging was even het spoor bijster en onze gastheren wisten alsnog het net te vinden. Maar dat was puur voor de statistieken. Kort daarna floot de scheids af en was de winst een feit.
De tweede helft was echt genieten. Goed samenspel, duels werden gewonnen, een topkeeper en veel kansen werden gecreeerd.Zo gaan we met een heel goed gevoel zachtjes aan de winterstop in.

Hiermee is een einde gekomen aan de najaarscompetitie voor de JO11-1. Het succes was wisselend, hoge pieken en soms diepe dalen. Met als vandaag dus een hele hoge piek. Als deze groep wekelijks in staat is alles te geven voor elkaar, zijn we in de voorjaarscompetitie tot mooie dingen in staat. Die overtuiging heeft de leiding van deze groep.
Onze felicitaties gaan verder uit naar Ameide die in onze klasse, in mijn optiek, de terechte kampioen zijn geworden.

Komende zaterdag gaan we wel oefenen, thuis tegen GRC-14 JO11-2 om de goed ingezette lijn hopelijk door te zetten.

HJ