Afgetroefd door onze eigen middelen!

SV Meerkerk JO13-1JM

IFC JO13-2

Assist: Sam van Veen

Onder 13 zaterdag, JO13-1, 3e klasse 07

1 oktober 2016 10:30

Mike Kersbergen

Vandaag staat de wedstrijd tegen IFC op het programma. Helaas moest Ties vandaag afhaken door hamstringproblemen. Zijn moeder heeft vrijdag nog geprobeerd om hem fit te krijgen door hem op tijd naar bed te sturen maar helaas zat meedoen er niet in. Leuk om te zien dat hij wel zijn team kwam aanmoedigen! Er was ook goed nieuws uit de ziekenboeg, Myron & Thijs waren weer fit en konden spelen vandaag.

We begonnen de wedstrijd in deze opstelling:

Doel: Jente
Verdediging: Thijs, Niels, Gosse, Jeftha
Middenveld: Sybe, Sam, Niels
Aanval: Myron, Jeremy, Jesse

Wissels: Chris & Boyd

Voor de verandering was Sv Meerkerk JO13-1 direct wakker vanaf het begin. IFC had de aftrap en binnen 1 minuut was het al 1-0 voor Meerkerk. De verdediger speelde de bal in de voeten van Jeremy. Na een solo liet hij als echte spits dit kansje niet liggen. Trainer Christian noemde hem de Filippo Inzaghi van ons team. Er was toch sprake van een kleine generatiekloof want de spelers wisten niet zo goed wie dat was:-) Voordat IFC goed en wel bekomen was van de schrik lag de 2-0 al in het mandje. Na een goed bal van Sam over de verdediging van IFC won Jeremy het sprintduel en lobte de bal over de uitgekomen keeper. Wat een droomstart. Je kon merken aan de ploeg dat er na het tweede doelpunt een beetje gas terug genomen werd. Wij hebben echter geen ploeg die wedstrijden kan winnen om 80% of 90%. Dit zou ons later in deze wedstrijd opbreken.

Na balverlies van Sam op het middenveld verloor Sybe het sprintduel aan de rechterkant. De verdediging greep ook niet in en IFC kon de 2-1 aantekenen. De verdediging heeft het zwaar vandaag en weer vergeet men in te grijpen waardoor het al snel 2-2 is. Daarna begint de JO13 weer een beetje te voetballen wat resulteert in een schot onder kant lat van Jeremy en eene schot van Boyd. Helaas gaan beide er niet in. Na balverlies van Julian volgde er een goede aanval van IFC, zij tekende vlak voor rust de 2-3 aan. Julian speelde overigens vandaag erg sterk, goed aan de bal en niet bang in de duels.

In de rust besproken dat we echt niet van dit team hoeven te verliezen maar dat er wel wat meer pit in mag. De duels moeten gewonnen worden en dan moet het gebeuren in de 2e helft. Dat hebben we dit seizoen al vaker gedaan dus iedereen ging vol vertrouwen het veld in.

De eerste 10 minuten van de 2e helft gaan gelijk op. IFC wordt weer wat sterker, simpelweg omdat zij feller zijn dan ons. Dan gooit Sam er een mooie solo uit en schiet knap de 3-3 binnen. Zou Meerkerk dan toch de overwinning over de streep trekken? Helaas, niks is minder waar. We zetten rechts voorin druk op de bal terwijl het achterin helemaal open ligt. Chris staat niet goed op de 16 meter en IFC maakt de 3-4. Kort daarna gaat iedereen onder de bal door en kan IFC zelfs 3-5 maken.

Dan wordt duidelijk dat het vandaag erg lastig wordt. Het lukt allemaal net niet.... We gaan achterin 1 op 1 spelen door Jente door te schuiven naar het middenveld. Na goed doorzetten van Jente en een dito pass kan Boyd de 4-5 maken. We hebben nog één kans op de 5-5 maar Jeremy krijgt de bal niet over de keeper heen.

De wedstrijd van vandaag zat vol leerpunten. Daar gaan we deze week weer op trainen en dan gaan we er volgende week weer vol tegenaan.