Ameide 5 - SV Meerkerk 4

Ameide 5

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

4 februari 2017 12:30

Na twee vanwege weersomstandigheden vrije zaterdagen speelde Meerkerk 4 vandaag de ‘return’ in en tegen Ameide. 3 weken geleden werd de competitie in winterse omstandigheden hervat tegen de Noorderburen met een 0-1 nederlaag als resultaat. Vandaag dus de kans om revanche te nemen. Enkele vakantiegangers van destijds waren vandaag weer van de partij, maar daar stonden diverse afvallers vanwege blessures en nieuwe vakantiegangers tegenover.

Bij aankomst op sportpark Meihoven bleek dat wij niet op het kunstgras zouden spelen, waarop meerdere spelers opgelucht reageerden. Het alternatief was helaas een knollentuin die voor veld B door zou moeten gaan. Gelukkig was er afgelopen donderdag met een grote groep van liefst 16 man getraind op een vergelijkbaar trainingsveld. Een optimale voorbereiding dus. De volgende 11 namen verschenen aan de aftrap: Joeri – Marien, Bassie, Jurre, Rico v. Z. – Tukker, Boertie, Jacco – Nol, Ruben en Ruud.

De wedstrijd startte van twee kanten erg tam. Beide ploegen hadden grote moeite met het veld en de wedstrijd speelde zich vooral op het middenveld af. Gedurende de eerste helft kregen beide ploegen toch wat kansjes om de openingstreffer te maken. Zo snelde de als rechtsbuiten geposteerde Nollie langs zijn tegenstander om een strakke lage voorzet  te geven die door Ruudjes net niet tot doelpunt kon worden gepromoveerd. Ook Ruben kreeg een vrije schietkans vanaf de 16 meter, maar ook zijn poging trof geen doel. Aan de andere kant kwam de rechterspits van Ameide eenmaal gevaarlijk door en wist Bassie met een uiterste krachtsinspanning te verhinderen dat Joeri op de proef zou worden gesteld. Bij rust dus een brilstand op het bord.

Met 4 wissels, waaronder seizoensdebutant Jeppoe en een formatiewijziging van 4-3-3 naar 4-4-2 werd de tweede helft begonnen. Om onduidelijke redenen ook een nieuwe aanvoerder. Tukker had de aanvoerdersband van de gewisselde Bassie overgenomen. Een motie van wantrouwen naar de eigenlijke tweede aanvoerder? Misschien is het wel illustratief voor de fase waarin Meerkerk 4 zich bevindt. Want na vanmiddag zou blijken dat de reeks zonder zege in de competitie verlengd zou worden naar 3 maanden! De tweede helft bracht namelijk weinig verbetering. Tot 25 meter voor het Termeise doel lukte het allemaal nog wel, maar daarna grossierde Meerkerk in slechte passes, matige balaannames en vooral veel foute keuzes. Omdat ook Ameide er weinig van bakte leek een 0-0 in de maak. Helaas kreeg Meerkerk dan toch het deksel op de neus. Een onfortuinlijk momentje zorgde er voor dat een schot van de Termeise rechtsbuiten tot de 1-0 leidde. Dat bleek meteen de winnende treffer, want behalve een schot naast van Ruudjes vielen er verder geen kansen meer te noteren.

Een nieuwe nederlaag dus voor Meerkerk 4 en om het seizoen niet als een nachtkaars uit te laten gaan, moeten we snel weer een overwinning gaan boeken. We zijn inmiddels onnodig in een vrije val geraakt en dat moet gestopt gaan worden. Daarnaast is er nog altijd de kwartfinale in de beker dus genoeg motivatie om met elkaar weer te gaan trainen om de goede vorm van de eerste maanden weer op te pakken. Te beginnen aanstaande donderdag: 20.40 uur op het trainingsveld!

Pyjama