Rijsoord 10 – SV Meerkerk 4

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

11 maart 2017 12:30

Zaterdag 11-03

Vandaag stond er een mooi affiche in de middenmoot op het programma. Rijsoord had namelijk in 13 wedstrijden 22 punten bij elkaar weten te verzamelen, waar SV Meerkerk het met 1 puntje minder moest stellen met een gelijk aantal potjes rommelen in de wei.

De weergoden waren ons goed gezind, dus konden we om 12:30 starten met onze gezondheid op het spel te zetten op een kunstmatig aangelegde wei (eerlijkheidshalve dien ik te vermelden dat het een prima kunstgrasveld was).

De volgende 11 namen stonden aan de start:

Joeri,

Marienho, Julle, Abdul, van Zee

Tukker, Purrel Fränkel, Natte cake, Eddy de Eagle

Kings of Leon, Mike van der Staaij (met z’n gereformeerde hasses)

Met de wetenschap dat we de heen wedstrijd continu onder druk stonden en nipt met 1-0 van het veld stapten na 90 minuten, stonden we vandaag aan de aftrap. Dit resulteerde in terugzakken op onze eigen helft en de tegenstander het spel laten maken, om vervolgens in de counter toe te slaan. Vooraf geen slecht strijdplan, maar door slecht communiceren en vanaf de hoogte op het veld dat we in moesten grijpen te vredelievend dekken, had Rijsoord na 25 minuten al 4 keer alleen voor de keeper gestaan en 1 keer gescoord. Gelukkig hield Joeri ons met een fenomenale redding op de been. een omzetting op rechts werd toegepast om de ballen tussendoor te minimaliseren. Marienho ging naar de rechtshalf positie en Tukker schoof een linie naar achteren. Tukker met zijn ervaring zou dat klusje wel even klaren (Klein wist-je-datje tussendoor..: Wist je dat Tukker  in zijn jongere jaren op deze positie felbegeerd was door menigeen betaalde club in de regio, waaronder Nieuw-Lekkerland). De ballen tussendoor wist hij zeker te minimaliseren, maar na 10 minuten kwam er een hoge bal waarbij Tukker lichtelijk mis greep en de tegenstander door kon lopen om vervolgens de bal tussen Joeri en Tukker door in het doel te schuiven. We geven de curve in de bal en het veld maar de schuld van deze onfortuinlijke gebeurtenis.

Bij balbezit konden we helaas niet veel uitrichten en waren we doormiddel van te weinig rust (voorin en op het middenveld) de bal vrijwel iedere keer binnen 3x rondspelen al weer kwijt. We kwamen nog 1x gevaarlijk voor het doel, maar door een slap schot van de zwaar gereformeerde van der Staaij kon de keeper de bal gemakkelijk oprapen… Rust

Tijdens de thee bespraken we uiteraard wat er goed en fout ging. We weten dat Rijsoord voetballend de betere partij is en dat de ondergrond daarbij in hun voordeel is. Daarom werd er geopperd om meer druk vooruit te zetten en de blauw-witten in ieder geval geheel vast te zetten tijdens doeltrappen. Dit om de pot op fysiek vlak meer naar ons toe te trekken. De volgende wissels werden doorgevoerd: Christiaan “de beul” Boertie kwam erin voor Fränkel – Vethje voor Abdul en Jacobs voor Marienho.

De tweede helft begonnen we dus zoals boven vermeld feller en vingen we de tegenstander wat hoger in het veld op. Helaas waren de meningen hierover nog een ietwat verdeeld, waardoor het vaak maar half gebeurde en daardoor de tegenstander gemakkelijk onder de druk uit voetbalde. Maar door de felle arbeid van de ingevallen Boertie, Vethje en Jacobs hadden we wel wat meer pit in ons spel. Dit resulteerde in een diepe bal op Boer, die hij helaas net niet voor kon krijgen. Wat later kreeg van der Staaij nog een grote kans na een diepe bal van van Zee die door mis communiceren in de achterhoede van de tegenstander door schoot en hij met de bal door kon lopen. Hij besloot vanaf de 16 meter lijn te schieten, omdat hij de hete (bruine) adem van de tegenstander in zijn gereformeerde nek voelde. Dit resulteerde helaas in een schot dat rakelings over ging. Daarna kregen we nog 4 doelpunten tegen, waardoor je zou kunnen zeggen dat ons strijdplan van de 2e helft minder goed was dan de 1e helft, maar ik blijf van mening dat met onze lichamen we het spel altijd een fysiek karakter moeten geven. Zeker als de tegenstander op voetballend vlak de bovenliggende partij is.

Naar mijn mening is de uitslag dan ook geflatteerd en maakten we door vermoeidheid op het eind nog wat persoonlijke fouten waardoor de score verder uit kon lopen.

Al met al was het een verdiende nederlaag en zullen we moeten leren omgaan met de omstandigheden van voetballen op een kunstmatig aangelegde wei al willen we volgende week winnend van het veld stappen in Sliedrecht (of wellicht iets voor 2018, wanneer we zelf ook een 2-tal velden tot onze beschikking hebben J).

Groetjes en kusjes van de boetepotcommissie.

Ps het rustend (kloppend) lid van de boetepotcommissie had ook nog wat foto’s van leeuwtjes en girafjes die hij met ons wilde delen, maar het verslag was al dusdanig lang dat deze er niet meer in paste.