SV Meerkerk komt er niet aan te pas tegen koploper

Groot Ammers 3

... (intikker)

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

8 april 2017 14:30

Vandaag de 18e speelronde van SV Meerkerk tegen koploper Groot-Ammers 3. Uit verloren we vrij kansloos met 4-1. Met een nagenoeg voltallige selectie (alleen van Zee en Jacco ontbraken en Eddie werd een half uur voor aanvang aan de veteranen verkocht) waren we voornemens om de punten op het ’t Hoog te houden. Ook bestuur Meerkerk en KNVB vonden de wedstrijd zo belangrijk dat ze besloten geen andere wedstrijden op het middagprogramma te zetten zodat het publiek zich massaal richting het hoofdveld kon begeven. We begonnen met de volgende elf: Ruben op de goal, achterin v.l.n.r. Marienho, Vetje, Bassie en Bas. Het middenveld v.l.n.r. digid, Spa, Boer en Jacobs. De voorhoede bestond uit hykie en Hassan. We speelden vandaag allen in een blauw XXXL veteranen t-shirt. Voor een aantal misschien lekker, maar andere gingen al het veld op met een gevoel van een 0-2 achterstand.

We begonnen de wedstrijd nog vrij enthousiast en kwamen door goed druk te zetten op de verdediging van Ammers in de buurt van de 16. Buiten een belabberde bal van Boer konden we niet echt gevaarlijk worden. Ammers pakte het daarna op en eigenlijk kwam Meerkerk vanaf dat moment totaal niet meer aan voetballen toe. De vrij jonge spelers van Ammers waren een stuk beter fitter en beschikte over zowel meer loop - als voetballend vermogen. Onze verdedigers hadden hun handen vol aan de behendige aanvallers van Meerkerk en liepen constant achter de aanvallers aan. Deze wedstrijd had wat meer fysieke inzet nodig, maar dat hadden we te laat door waardoor Ammers in de eerste helft uitliep naar een verdiende 0-3 voorsprong. Wel met 2 mooie goals overigens (kopbal en buitenkant links) . Dat hadden er meer kunnen zijn echter Rubi voorkwam erger. Terwijl Ruben en Jacops elkaar in de wedstrijd en in de rust nog wat lieve woorden influisterde besloten we de wedstrijd wat fysieker op te pakken om zo meer tegenstand te kunnen bieden. Met de komst van Appie centraal achterin kon dat geen probleem zijn. Naast Appie kwamen ook Leon, Nol en Jurre in de ploeg. We waren een stuk feller en Ammers vond het ook wel prima waardoor de wedstrijd ook wat meer in balans was. Ondanks dat viel toch ook al snel de 0-4 uit een corner. In de daaropvolgende fase was Meerkerk sterker en was het wachten op goal van Meerkerk. Die kwam uiteindelijk ook via een mooie aanval. Een bal van Boer over de verdediging van Ammers kwam bij Mike terecht die de bal strak voorlag en het was, wie anders dan onze topscorer van de laatste tijd, Hykie die de bal binnen kopt. Ook Boer krijgt in de laatste seconde nog de ultieme kans op de 2-4 echter hij mikt te hoog. Een verdiende nederlaag tegen de aanstaande kampioen werd redelijk snel vergeten door een heerlijke lentezon en een lekker koud biertje. A.s. zaterdag tegen Lexmond uit en 2e paasdag de halve finale van de beker tegen Pellikaan 6.

p.s: a.s. zaterdag speelt JO13-1 haar kampioenswedstrijd tegen VVAC om 10:30 uur. Kom de jongens toejuichen zodat het een onvergetelijke dag wordt!!