De vergeten spullen, maar wederom drie punten

Hardinxveld JO9-3

Stijn Parisi (achter standbeen)
Mees Eppinga (afstandschot)
Guus de With (intikker)
Assist: Kris Dalstra
Guus de With (intikker)
Kevin Verloop (intikker)

15 oktober 2016 11:30

Om 12:30 voetballen in en tegen Hardinxveld. We konden dus uitslapen vandaag. Na het vorige verslag was iedereen gewaarschuwd. Het vergeten van de was-tas wordt gelijk wereldkundig gemaakt. De familie Van Eck was dus gewaarschuwd. We vetrokken om 10:40. De A27 stond lekker vol dus we reden binnendoor door het mooie Giessenburg. Eenmaal aangekomen bleek de was-tas er gelukkig ook te zijn, maar waar was Lynn? Bleek dat onderweg de tas is verwisseld van auto en inmiddels door “Heit” Dalstra wordt gedragen. De familie Van Eck was zo gefixeerd op het niet vergeten van de was-tas dat de scheenbeschermers van Lynn vergeten zijn in te pakken. Ik heb het idee dat het vergeten van spullen vaker gaat gebeuren. De taak aan de App beheerder dit goed in de gaten te houden en desnoods een waarschuwingsbericht op de app.

Gelukkig zit heel het team op tijd aangekleed in de kleedkamer. Na een stuk lopen, en op een bijveld te hebben warmgelopen, mochten de kanjers van JO9-1 aftrappen voor het begin van de wedstrijd. Na een rommelig en moeizaam begin werd al snel duidelijk dat we een maatje te groot waren voor de tegenstander. Het was dan ook wachten op het eerste doelpunt. Vanaf achteruit kreeg Stan de bal mooi doorgespeeld waarna hij op zijn beurt Stijn voor de goal zetten. Stijn omspeelde de keeper en tikte hem binnen. Dit deed hij echter met een (dit hoorde ik van de spelers en moest het zelf even opzoeken) “rabona”. De tweede goal is ook het vermelden waard. Hij komt op naam van Chris. Maar de assist was van onze keeper Tim. Daarna ging het makkelijk en liepen we voor de rust uit naar vijf tegen nul door goals van Guus en een mooi schot van Mees. Na rust hetzelfde beeld. Meerkerk viel aan en Hardinxveld probeerde tegen te houden.  Het spel werd minder, maar Guus bleef scherp. Hij scoorde dan ook de 6, 7, 8, 9 en 10 nul. Kris was inmiddels gewisseld, hij was pupil van de week en moest het eerste elftal helpen aan een overwinning, toen uiteindelijk het laatste doelpunt viel. Het was Stan die niet zelfzuchtig was en de bal netjes afgaf aan Kevin, die de bal rustig binnentikte.

Volgende week weer een latertje. We gaan dan op bezoek bij Groot-Ammers. Groot- Ammers verloor vandaag maar nipt van onze concurrent Ameide dus we zullen volgende week scherper moeten zijn dan vandaag.