Loon naar werken ..... !!!

GJS MO17-1

SV Meerkerk MO17-1

Meisjes onder 17 zaterdag, MO17-1, 2e klasse 08

5 november 2016 13:00

Zaterdag, 05.11.2016 om 13.00 uur
GJS MO17 - sv Meerkerk MO17

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen de meiden van GJS in Gorinchem op het programma.
Volgens onze meiden waren de wedstrijden tegen GJS in het verleden  wedstrijden die alle kanten op konden gaan. Dat varieerde van grote nederlagen tot (kleine) overwinningen.
We waren dus benieuwd hoe het vandaag zou gaan verlopen ...

Zoals iedere week heb ik aangegeven dat we fel en scherp aan de wedstrijd moeten beginnen om te voorkomen dat we weer achter de feiten aan gaan lopen.
Er ontstaat vervolgens een wedstrijd die heen en weer gaat, het was niet altijd even goed maar er werd wel voor gewerkt.

In de rust heb ik aangegeven dat we vooral als elftal moeten blijven spelen.
Daarmee doelend op het feit dat er aan het einde van de 1e helft een aantal meiden begonnen te mopperen en het feit dat er grote gaten op het middenveld vielen omdat niet iedereen zich aan zijn taken hield.

In de 2e helft ging het voetballend beter en werd er nog harder gewerkt.
Met een mooie lob kwamen we op een 1-0 voorsprong. Daar waren we zo blij mee dat we vergaten om meteen weer scherp te zijn. Hier profiteerde GJS dan gelijk van door meteen vanaf de aftrap de gelijkmaker binnen te schieten.

Hierna golfde het spel weer heen en weer met gevaarlijke situaties voor de beide doelen.
Ongeveer 6 minuten voor het einde van de wedstrijd kwamen we via een goede counter en goed samenspel van onze 2 "voorwaarsten" op een 2-1 voorsprong.
GJS zet hierna alles op alles om nog tot een gelijkspel te komen. Onze meiden stropen de mouwen nog eens op en strijden voor iedere meter om de voorsprong tot het einde vol te houden. Dat lijkt goed te gaan komen, de minuten tikken langzaam weg.....  Totdat één van de  spitsen van GJS de bal richting ons doel schiet. Zou het dan toch weer mis gaan ? Onze keeper was reeds verslagen en GJS was al onderweg om te gaan juichen toen daar ineens Maartje met een prachtige kopbal de bal van de lijn kopte. Kort daarna floot de scheidsrechter de laatste keer en konden we de eerste overwinning van dit seizoen gaan vieren.

Dames, gefeliciteerd met deze overwinning.
Vooral van de laatste 10 minuten heb ik genoten; een goed doelpunt en vervolgens de echte wil om de overwinning niet meer uit handen te geven. Klasse !!

Ik wil de meiden van MO13 nog even bedanken voor het feit dat ze ons voor de zoveelste keer ondersteund hebben. Zonder Nora en Johanneke te kort te willen doen speelde vooral Chanan de 2e helft een wereldpartij ! Meiden bedankt !! :

Ik wens iedereen een fijn weekend en tot de volgende keer.

Met sportieve groeten,

John Weijts