Meerkerk J013-1 bekert door na derby winst tegen Ameide

Sam van Veen (schot)
Assist: Bram Hijkoop
Assist: Sam van Veen
Jeremy de jong (intikker)
... (solo)
... (solo)
Sam van Veen (vrije trap)
Julian Pluym (schot)

Onder 13, JO13-1, Groep 6 03

29 oktober 2016 10:30

Piet Versluis

Voorbereiding wedstrijd

Vandaag staat de wedstrijd tegen Ameide JO13-1 op het programma. Het is de 3e wedstrijd van de bekerpoule en met 4 punten uit 2 wedstrijden staan we er goed voor.  Bij aanvang van de wedstrijd wisten we al dat LRC had gewonnen dus er moest ook door Meerkerk gewonnen worden om een ronde verder te gaan. We zijn compleet vandaag hoewel Sybe, Ties en Niels wel twijfelachtig waren voorafgaand aan de wedstrijd en we in ieder geval al weten dat zij geen hele wedstrijd kunnen spelen. Ties blijkt tijdens de warming-up toch teveel last te hebben van zijn enkel en kan vandaag helaas niet spelen. Voorafgaand aan de wedstrijd is er met name aandacht voor het coachen van elkaar en als team verdedigen omdat we teveel tegengoals krijgen. Dat blijft toch een aandachtspunt waar we nog de nodige stappen in moeten maken, dat zou ook na vandaag weer blijken.

Onder heerlijke zomerse omstandigheden kon deze wedstrijd plaatsvinden. Mike, onze vaste scheidsrechter, was net teruggekomen uit Curaçao en bleek toch nog iets teveel last te hebben van zijn jetlag. Op het moment van aanvang droomde hij waarschijnlijk nog over prachtige stranden, het heerlijke weer en al dat andere mooie wat dit eiland te bieden heeft. Snel je boetepot betalen Mike en het is je vergeven. Gelukkig nam Piet, onze vaste grensrechter, de fluit en nam onze leider Rene de vlag in zijn hand en konden we dit intern oplossen. Super bedankt daarvoor.

Eerste helft

We beginnen goed aan de wedstrijd en zetten Ameide op de eigen helft vast en in het begin zijn er kansen voor Jeremy en Sam. Na een paar minuten ligt de 1-0 dan ook al in het netje. Het is Jeremy die de bal via Sam ontvangt en op doel schiet. Die laat de bal los en het is Boyd die binnen kan tikken. Meerkerk blijft aanvallend sterk spelen en in de 14e minuut ligt ook de 2-0 erin. Het is een goede actie van Bram aan de linkerkant die Sam net buiten de 16 aanspeelt. Die plaatst de bal over de keeper in de hoek. Amper een minuut later ligt ook de 3-0 erin.  Wat een luxe. Het is de mooiste goal van de dag omdat de goal tot stand kwam via goed combinatiespel. Het is Sam die met zijn ‘chocoladebeen’ de bal hoog voor geeft en Jeremy die eerder bij de bal is dan de keeper en de bal mooi binnenkopt.  In de 25e minuut ligt ook de 4-0 binnen en lijkt de wedstrijd beslist. Uit een corner komt de bal bij Myron terecht  en die plaatst de bal gevaarlijk voor de goal waar uiteraard Jeremy klaar staat om hem erin te schuiven. Af en toe komt Ameide er ook uit met name als hen nummer 10 aan de bal is.   Een talentvolle speler die af en toe wel 4 of 5 spelers zijn rug laat zien maar ook wel erg veel ruimte krijgt van onze middenvelders om zijn dribbels in te zetten. We zullen nog moeten leren om z’n speler veel minder ruimte te geven en beter samen te werken als middenvelders.   Net voor de rust lukt het dan ook om 1 van zijn dribbels in een tegendoelpunt om te zetten.  Zonde maar aan de andere kant niks aan de hand en een goed leermoment.

2e helft

In de rust wisselen we Niels omdat zijn blessure toch nog wel wat problemen blijft geven en ook Jeremy en Sam zijn aan de beurt om wat wisselminuten te maken. Waar er in de rust nog zo voor gewaarschuwd is gebeurt toch. Meerkerk vergeet te blijven voetballen en raakt wat in paniek door de afwezigheid van een aantal bepalende spelers. Direct na de rust gaat het al fout en ligt de 4-2 erin. Het middenveld staat veel te ver uit elkaar en schakelt niet goed om waardoor de verdediging in de problemen komt. Ameide gelooft er weer in en Meerkerk is het even helemaal kwijt. Zo volgt een aantal minuten daarna opnieuw een tegengoal via de aanvoerder van Ameide. In deze fase van de wedstrijd wordt de zwakte van Meerkerk bloot gelegd. Er is geen rust meer aan de bal, we staan positioneel niet goed opgesteld en met name ons middenveld en verdediging laten elkaar in de steek. Nadat Jeremy en Sam weer in de wedstrijd komen komt er weer meer voetbal en vertrouwen in de ploeg. Bij een vrije trap van ongeveer 20 meter van Sam gaat de keeper van Ameide in de fout en ligt de 5-3 in het mandje. Ameide gaat meer risico nemen en uit de counter volgt daarna de 6-3 via Jeremy met een mooie lob en de 7-3 via Julian waarbij ook hier de keeper niet vrij uit gaat. Het slotakkoord is toch voor de aanvoerder van Ameide die met een afstandsschot onze keeper Chris verrast 7-4. Met toch wat gemengde gevoelens verlaten we het veld want zonde dat we na z’n goede eerste helft in de tweede helft zo ver inzakten, maar goed dat is ook jeugdvoetbal. Nog voldoende werk aan de winkel maar het belangrijkste om te zien is dat iedereen het super naar zijn zin heeft.