Eerste verlies

Onder 9, JO9-1, Groep 2 24

29 oktober 2016 8:45

Het eerste verlies.

Vandaag de laatste groepswedstijd voor de beker. De eerste twee wedstrijden waren met grote cijfers gewonnen, echter tegenstander Heukelum had dit ook gedaan. Bij aankomst op het ’t Hoog scheen de zon en de velden waren met een laag dauw bedekt en lagen er schitterend bij. De bespreking werd gehouden in de tweede bestuurskamer. Iedereen was onder de indruk en de termen organisatie, kantelen, naar binnen komen, knijpen en stationnetje overslaan vlogen over tafel. Een ding was duidelijk wij zijn er klaar voor.

De wedstrijd was amper één minuut oud en de bal lag er al weer in. Het was Stijn die een afgeslagen bal met zijn chocolade rechter in de touwen joeg. Dat was wel heel snel, en in gedachten hadden we de wedstrijd al gewonnen. De vraag was enkel nog hoeveel zal het worden. Echter dit alles was ten onrechte. Heukelum beschikte namelijk over een goeie ploeg. Zij deden er een schepje bovenop en buiten het feit dat zij leuk konden voetballen beschikte zij vandaag over iets meer wilskracht dan dat wij vandaag konden laten zien. Na een goed uitgevoerde corner was het dan ook snel gelijk. Het was duidelijk Heukelum nam geen genoegen met een gelijkspel en ging door voor de volgende. Het middenveld van Meerkerk had het moeilijk en de verdediging moest hard werken om een achterstand te voorkomen. Het was echter vlak voor rust toen toch het doelpunt viel. Tim kon het eerste schot nog keren maar het tweede was hem te veel. We gaan dus rusten met een twee één achterstand. In de rust worden de puntjes op de i gezet en het vertrouwen wordt weer iets opgevijzeld. De start is dan ook weer veelbelovend. Er volgen een aantal kansen en er wordt hard gewerkt. Helaas blijft Heukelum net iets feller en na een minuut of tien is het verzet aan Meerkerkse kant gebroken. De eindstand van vijf één staat dan ook snel op het scorebord. Dit is gezien de wedstrijd geheel terecht. Maar voetballend zijn wij echt niet slechter dan Heukelum, zij hebben er echter harder voor gevochten. Laat het goede les voor ons zijn.

Aankomende week gaan we gewoon weer lekker trainen en weer op naar de competitie. We blijven er alle vertrouwen in houden dat de volgende wedstrijd weer gewonnen wordt.