Meerkerk overwintert in het bekertoernooi

Drechtstreek JO11-6

Assist: Sem Vink
Assist: Sem Vink
Sem Vink (schot)

Onder 11, JO11-2, Groep 6 12

10 december 2016 11:30

Vandaag geen JO10-1 competitie wedstrijd maar een JO11-2 bekerwedstrijd, de eerste in de knock out fase. We spelen uit in Papendrecht tegen Drechtstreek.

Mees moest zich vandaag helaas afmelden wegens verplichtingen elders waardoor we de stofzuiger achterin moesten missen. Gelukkig konden we een beroep doen op Natan Kortlever uit de JO11-4. Niet alleen Mees leek de enige afwezige te zijn ook onze trainer DJ was niet op de juiste tijd op de juiste plaats om gelijktijdig met het team te vertrekken. Later bleek hij al geruime tijd aanwezig op het sportcomplex te Papendrecht. Volgens geruchten zou er een transfer in de lucht hangen voor hem. (“wij zijn vóór” stemde Angelo vastbesloten in)

Deze strijd tussen de trainers werd op gepaste wijze door de leider in de kiem gesmoord, we drinken er vrijdag eentje op……..

Niels twijfelde of hij mee kon doen, was opgestaan met keelontsteking deze ochtend. Gelukkig wilde hij meedoen maar zou wel graag beginnen als wissel.

Iets verlaat begonnen we aan de wedstrijd die onder leiding stond van een in het KNVB tenue gehesen scheidsrechter. Vandaag geen Van Ochten(d)zonnetje maar meer een Van (Dr)(Z)uilerige regen.

Meerkerk trapt af onder leiding van aanvoerder Sem die vandaag zijn taken enorm sterk vervulde. De aanvallers van Meerkerk zetten direct druk op de verdediging van Drechtstreek maar weten dit (nog) niet om te zetten in doelpunten. Het is de 4e minuut dat Niels binnen de lijnen komt en bij zijn eerste balcontact scoort. Sem is het die op rechts verdedigers aan zich bindt waardoor hij Niels kan inspelen die de hoek voor het uitkiezen heeft.

Het vervolg van de eerste helft is sterk van Meerkerkse zijde maar doelpunten blijven vooralsnog uit. Sem schiet rakelings naast, Thomas schiet zijn schoten gekeerd en Falco schiet rakelings over. Onze verdedigers Rowan en Casper zetten druk naar voren waardoor het middenveld van Meerkerk speelruimte krijgt. Natan laat zien zich moeiteloos aan te passen binnen dit team, hij staat rechtshalf en als Rowan gewisseld wordt, neemt hij de rechtsback over. Top gedaan Natan!

In de 21e minuut krijgt Drechtstreek zijn eerste grote kans in de wedstrijd en het is direct raak, 1-1 terwijl Meerkerk absoluut het beste van het spel heeft. Zo kort voor de rust een tegengoal is niet wenselijk. De jongens denken daar schijnbaar anders over. Want in het korte tijdsbestek, slechts 4 minuten, weten de jongens toch twee keer te scoren waardoor de stand terecht op 1-3 staat.

In beide gevallen is het Thomas die de trekker heeft overgehaald. De eerste is een aanval over rechts via Niels en Sem waarbij Sem de assist op zijn naam mag zetten. De tweede van Thomas is wellicht de mooiste, perfect loopwerk van Sem en Falco zorgen ervoor dat het midden vrijkomt voor Thomas.

We gaan rusten met een 1-3 voorsprong en de bananen komen weer uit de tas. Weet Sem zijn schil op onverklaarbare wijze niet in de prullenbak te gooien is het DJ die het wel even voor zal doen. Beste lezers, u mag zelf invullen middels reactie op dit verslag wat u van DJ zijn worp verwacht. Ik verklap alvast dat u er niet al teveel van moet verwachten. Wie het correct raadt mag a.s. vrijdag ons vergezellen tijdens het feestje in de Gouden Leeuw en zal twee gratis drankjes krijgen van DJ. Zijn er meerdere die het correct raden dan wordt het een duur avondje voor DJ. Uiteraard complimenten voor deze leuke verzonnen actie door DJ!

O ja, we hebben nog een tweede helft te voetballen. Snel vertrekken we naar het veld waar we ons klaar gaan maken voor het tweede deel van deze bekerwedstrijd. Drechtstreek komt meer aan voetballen toe maar dreigend is het niet. Onze verdediging en keeper weten de aanvallen onschadelijk te maken. Als we de bal achterin hebben, laten we zien dat de opbouw iedere week beter aan het worden is. Kaj weet het spel van achteruit goed te verdelen.

Binnen 10 minuten na de rust lijkt de wedstrijd beslist door treffers van Thomas en Sem, beide treffers zijn afstandsschoten. Beide heren hebben vandaag vele meters in de benen net als Natan. Natan die zijn inzet in de 42e minuut bekroond ziet met een treffer die helaas wordt afgekeurd. De keeper zou bij de actie geblesseerd zijn geraakt. Voor ons een prima goal voor een prima voetballende Natan, we mogen hem niet officieel tellen helaas.

De laatste vijf minuten zijn een formaliteit waarbij gezegd moet worden dat het geleerde van de trainingen goed werd toegepast. Dat dit niet resulteerde in goals konden we uiteraard accepteren, we zien ook graag dat het geleerde in praktijk wordt gebracht.

Meerkerk wint vandaag de eerste bekerwedstrijd in de Knock Out fase terecht met 1-5 van Drechtstreek. Deze wedstrijd betekend tevens de laatste wedstrijd in het jaar 2016 waarbij we wederom mogen concluderen een goede eerste helft van het seizoen te hebben gespeeld.

We gaan ons voorbereiden op een mooie voorjaarscompetitie en wachten rustig af wat het bekeravontuur ons gaat brengen.

Bij deze wensen wij al onze supporters, ouders, opa’s en oma’s, broertjes en zusjes fijne kerstdagen en een goed, gezond en sportief 2017 toe.

Namens SV Meerkerk,

Spelers JO10-1 / JO11-2