Warm bekervoetbal in koude weersomstandigheden

Dussense Boys JO11-2

Assist: Sem Vink

Onder 11, JO11-2, Groep 6 8

14 januari 2017 10:30

Na een korte winterstop is het weer tijd om te gaan voetballen, vandaag staat de bekerwedstrijd tegen de Dussense Boys op het programma. Een thuiswedstrijd op een goed bespeelbaar veld.

De enige afwezige vandaag is trainer Angelo. Reden zou “werken” zijn maar gezien zijn top prestaties de laatste tijd, lijkt een overstap naar een andere club aanstaande te zijn. Wij zullen er alles aan doen om Angelo in het geel zwart van Meerkerk te behouden.

Ilse moest daardoor de taken overnemen aangaande het inpakken van de voetbaltas, helaas is deze missie niet geslaagd en werd er tussentijds huiswaarts gekeerd om de scheenbeschermers op te halen.

De leider van dit clubje mannen kreeg keurig van Angelo doorgespeeld hoe hij moest gaan wisselen en deze taak werd vandaag beter uitgevoerd dan eerder in het seizoen. Dan bleef de functie van “ballen uit de sloot haal jongen” over en die werd zonder mokken overgenomen door heer Blankensteijn. Al met al zijn de taken vanochtend verdeeld en kunnen we aan de wedstrijd beginnen.

Ja, zult u zeggen………….en de taken van DJ dan. Daar wordt niets over geschreven. Klopt inderdaad beste lezers, we weten nog steeds niet wat we er over kunnen schrijven. Zijn aanwezigheid blijkt veelal voldoende om het team aan het voetballen te krijgen.

En dat (zijn aanwezigheid) is een feit beste lezers, direct na de aftrap is duidelijk welke kant Meerkerk op wenst te voetballen. Na vijf minuten heeft Falco er twee gescoord waardoor de spanning enigszins verdwenen is. Slechts drie minuten later is het Niels die met een schot de 3-0 op het scorebord zet, zou het een begin zijn van een doelpuntenregen (sneeuw).

Onze tegenstander verdedigt sterk waarbij een compliment moet worden gemaakt voor de keepster aan de zijde van de Dussense Boys. We kunnen stellen dat het absoluut een Dussense Girl is die haar team behoed van meer tegentreffers. Sterker nog, via een verre uittrap wordt de spits bereikt die met een schot de stand op 3-1 zet in de 14e minuut.

De laatste 8 minuten van de eerste helft is het Meerkerk die de wedstrijd beslist door o.a. treffers van Falco en Sem. Een speciale goal voor Rowan vandaag die zijn debuut maakt op het middenveld en mee mag gaan in de aanval. Hij bekroond zijn inzet in de 22e minuut met een doelpunt.

Na de rust gaat Meerkerk een versnelling hoger spelen en wordt er prima positiespel getoond aan het publiek. Doorschuiven van Mees, driehoekjes en sterk voetbal………….het is allemaal te zien op deze koude ochtend in januari.

In de tweede helft zijn er zeven doelpunten te noteren, één voor Thomas, één voor Niels, vier voor Sem en één voor de tegenstander. Een prima wedstrijd wordt afgesloten met een 13-2 winst en Meerkerk kan zich wederom opmaken voor de volgende ronde in de bekercompetitie.

Volgende week staat de eerste competitie wedstrijd op het programma, thuis tegen OJC Rosmalen om 10:00 uur.

Fijn weekend!

Arco