Nuttige oefenwedstrijd voor het tweede

CVV Berkel 2

... (intikker)
... (scrimmage)

14 januari 2017 14:30

Mark Vermeer

Na enkele dagen met winterse omstandigheden leek het doorgaan van deze oefenwedstrijd op 14 januari een utopie. Echter, tot onze vreugde kon er gespeeld worden. De in grote getale opgekomen toeschouwers zullen geen spijt gehad hebben want gedurende de 90 minuten scheen zeer regelmatig het zonnetje en werd de toeschouwers een leuke wedstrijd voorgeschoteld. Meerkerk kwam goed uit de startblokken en stond binnen 20 minuten met 2-0 voor na enkele goed uitgevoerde aanvallen. Het veelvuldige balbezit in de eerste helft leidde nog wel tot kansen maar niet tot doelpunten. Uit één van de spaarzame aanvallen kwamen de gasten vlak voor rust terug in de wedstrijd. Een cornerbal werd niet goed verwerkt waarna de 2-1 viel. Na rust werd het spel wat slordiger. Uit zo'n foute pass en na niet adequaat verdedigen kwamen de gasten na een uur op gelijke hoogte. Meerkerk rechtte de rug en ging op zoek naar de overwinning. Na 72 minuten werd de 3-2 binnen gekopt en omdat daarna niet meer werd gescoord was de overwinning een feit. Een zege die nu geen 3 punten oplevert maar wel vertrouwen geeft voor de tweede seizoenshelft.