LOON NAAR WERKEN

Florentyn Pluym (scrimmage)

Onder 11 zaterdag, JO11-1, 2e klasse 16

4 februari 2017 9:00

De weergoden waren ons eindelijk weer eens goed gezind. Geen vorst, geen harde bevroren velden, geen consul die voor afgelastingen zorgde, eindelijk weer voetballen.
Afgelopen week hadden de manschappen ook pas voor het eerst getraind. De vonken vlogen er werkelijk vanaf, dus dit beloofde veel voor dit eerste voorjaarsduel in de 2e klasse, Tegenstander van vandaag was Heukelum die met een overmacht aan punten net geen kampioen was geworden in de najaarscompetitie. Een tegenstander dus om serieus rekening mee te houden.

De wedstrijd begon en Heukelum drong direct sterk aan. Al snel bekroop ondergetekende een gevoel van "dit kon wel eens een vervelende ochtend worden".
Het geluk wat wij hadden was dat de spitsen van Heukelum het vizier niet bepaald op scherp hadden. En daarnaast moet gezegd worden dat Bjorn als keeper en Wessel en Jayden als verdedigers hun taken heel goed uitvoerder.
Maar gedurende de eerste helft kregen ook wij kansen, grote kansen zelf. Ook bij ons stond het vizier bepaald niet op scherp. En zo ging de wedstrijd voort. Kansen over en weer, waarin beide keepers zich goed konden onderscheiden. En dat deden ze.
Over de eerste helft kon verder niet veel verteld worden, behalve dat het ontzettende spannend was, er veel kansen werden gemist en de duels scherp waren. Met deze brilstand gingen we de rust in, met een gevoel van "we hadden met 0-4 voor kunnen staan, maar ook met 4-0 achter kunnen staan". Hoe nu verder?

Na de limonade en de nodige oppeppende woorden gingen de jongens vol goede moed de tweede helft tegemoet.

Ook nu begon Heukelum sterk aan de wedstrijd. Wij waren niet geconcentreerd en slap in de duels. Dit kon toch geen stand houden voor ons?
Desondanks drong Meerkerk een keer sterk aan onder aanvoering van Jayden. Hij stak met grote passen het middenveld over en schoot hard op doel. Via een speler van Heukelum verdween de bal over de achterlijn. Tot licht afgrijzen kregen wij helaas geen corner. De keeper hervatte het spel snel door de lange bal te spelen. Zo kwam Wessel in een 1 op 1 duel tegen de spits van Heukelum.  Hun spits pakte Wessel eens goed beet, waarop Wessel dacht, dit wordt een logische vrije trap en stopte met lopen. Misschien niet slim, zeker niet zolang de scheids niet fluit. En dat deed de scheids ook niet, hij liet doorspelen. Hoewel hij wel de fluit richting de mond bewoog. En de spits van Heukelum scoorde hieruit. De rapen waren gaar. Diverse spelers van ons overstuur, om maar niet de spreken over de leiding.
Met hele duidelijke woorden werd te kennen gegeven, dat er 2 foutieve beslissingen in ons nadeel vielen. De scheids voelde wel aan dat hij hier niet helemaal vrij uit ging. Na een handshake en een knipoog, was de kou al snel uit de lucht. Ook deze jeugdige scheids deed zijn uiterste best en was verder zeker niet partijdig. Dus hem trof verder geen enkele blaam!! Simpelweg een verkeerde beoordeling.
De wedstrijd golfde nadien over en weer tot de 40e minuut. Blijkbaar om het foutje goed te maken, kregen wij vrij gemakkelijk een penalty mee na een licht vergrijp voor het doel van Heukelum. Martijn was zo sterk om de penalty te nemen en schoot de bal dan ook uiterst beheerst achter de keeper. De stand was dan ook weer gelijk.
2 minuten nadien kregen wij weer een penalty, dit keer een overduidelijke handsbal van een speler van Heukelum. Martijn wilde hem weer nemen, maar het gevoel van de leiding zei dat Jayden hem beter kon nemen. Jayden nam plaats achter de bal, haalde eens diep adem om de zenuwen baas te zijn en schoot op zijn beurt de bal zeer beheerst in de uiterste hoek. Zo was de stand 1-2 in ons voordeel.

De spelers van Heukelum werden maar eens opgezweept om de gelijkmaker te forceren. De duels werden feller en dit resulteerde uiteindelijk in de gelijkmaker in de 44e minuut. Met deze gelijkstand was wel te leven. Hoewel er ook een gevoel was om nog eens aan te zetten. Er waren simpelweg kansen om hier onze slag te slaan.
Nu was het aan ons als leiding om de boel nog eens op scherp te zetten en de mannen naar voren te dirigeren. Met dien verstande dat Wessel en Jayden alle, maar dan ook alle duels moesten winnen achterin. Duels verliezen mocht nu echt niet meer. Dan maar een punt.

In de 46e minuut kreeg Florentijn de bal aangespeeld op een mooie positie voor de goal. Met als zijn inzet en werklust wist Floor de bal uiteindelijk de bal in het doel te rommelen.  Met nog 4 minuten op de klok stonden we voor. Alle hens aan dek vanaf nu.
Martijn werd als extra slot op de deur achterin geposteerd om hulp te dienen aan onze verdedigers. Jens en Floor moesten voorin de boel dusdanig verstoren en dat lukte deze twee toppers heel goed. Kansen kreeg Heukelum niet meer. Wat een werklust ook vandaag weer Jens, heerlijk hoor!
En zo kroop de wedstrijd richting het einde, tot de laatste fluitsignaal ons ter ore kwam.
De mannen vlogen elkaar in de armen, wat een vreugde! Iedereen was door het dolle. Zoveel energie, zoveel power en werklust in deze wedstrijd en dan winnend afsluiten.....
Zo ontzettend heerlijk voor deze groep.

Kortom, de eerste 3 punten zijn binnen, hoe lekker is dat.

Komende zaterdag mogen we aantreden tegen Ophemert, uit om 09.00 uur. Dat betekent lekker vroeg op. Hoe fijn is dat. Hopelijk kunnen we dit kunstje nog eens flikken.

HJ