Grote klasse !! Een prachtig voorbeeld van een teamprestatie ........ !!

SV Meerkerk MO17-1

Ameide MO17-1

Meisjes onder 17 zaterdag, MO17-1, 2e klasse 07

4 maart 2017 10:30

Zaterdag, 4 maart 2017
sv Meerk MO17 - vv Ameide MO17

Vandaag de thuiswedstrijd tegen onze buren uit Ameide.

We begonnen deze wedstrijd met 9 speelsters; Manon, Esmee en Rosanne zijn op vakantie en Bridget en Lisanne kunnen door ziekte/blessure niet mee doen.
Gelukkig werden we uit de brand geholpen door de meiden van sv Meerkerk MO13.
Zij hadden vanmorgen eerst zelf hun wedstrijd in Hardinveld-Giessendam en zijn daarna (als de brandweer ......) naar ons toegekomen.
Chanan, Tessa, Sharon en Johanneke; Super bedankt !!!!

Het beeld van de wedstrijd kan samen gevat worden als volgend:
Ameide had meer balbezit en was voetballend iets beter dan wij. Maar wij waren effectiever in de afronding. Sanne wist weer te scoren uit een counter; na een lange sprint wist zij de bal tussen de keeper en paal binnen te schieten. En later wist Nynke na een soepel lopende aanval ook nog met een mooie lob te scoren.

Ik wil vooral een compliment maken over de inzet van de meiden vandaag. Aan het einde van de wedstrijd strompelden ze werkelijk naar de zijlijn. O.a. door blessures, kramp, blaren en vermoeidheid was de 2e helft echt een slijtageslag. Maar ... niemand verzaakte en de overwinning was binnen !

Er was ook nog een heel vervelend incident; Joëlle verstapte zich en moest met een brancard van het veld gedragen worden. Na onderzoek bij de huisartsenpost bleek (gelukkig) dat er niets gebroken was maar dat er sprake is van een flinke kneuzing en verrekking van de enkelbanden. Ik wens Joëlle hierbij beterschap en hoop dat ze weer snel aan kan sluiten bij de groep !

Zonder iemand te kort willen doen wil ik Maartje en Britte een extra compliment maken. Zij hebben vandaag de meeste (kilo-)meters gemaakt en alle gaten dicht gelopen. Chapeau !

Als laatste wil ik Ameide bedanken voor de sportieve wedstrijd en het feit dat we later aan de wedstrijd zijn begonnen zodat onze meiden van MO13 vanuit Hardinxveld bij ons aan konden sluiten !!

Ik wens iedereen een fijn weekend en tot volgende week :)

Met sportieve groeten,

John Weijts