PAASONTBIJT EN WINST

Ophemert JO11-1

15 april 2017 9:00

Onze activiteitencommissie had het briljante idee om vandaag een paasontbijt te serveren aan de pupillen van de JO7 t/m JO11. Dat betekende in ons geval dat wij om 07.30 uur al aan het ontbijt zaten in de kantine. Het ontbijt lieten de boys zich heel goed smaken. Nadien nog even op zoek naar paaseitjes en vervolgens met rasse schreden richting het altijd gezellige Ophemert.

Het begin van de wedstrijd was prima. Sterk van onze zijde, maar ook Ophemert stond in deze fase zijn mannetje. Kortom een gelijk opgaande wedstrijd. We tellen de 10e minuut als er door een ongelukkige botsing een scheidsrechterbal wordt gegeven.
De bal valt voor de voeten van Niels die op zijn beurt de bal maar gauw richting Jayden passt. Niels had even niet in de gaten dat Jayden al omringt was door 3 withemden die hem de bal dan ook ontfustelden en vrij doorgang hadden op Bjorn om de bal eenvoudig achter Bjorn te plaatsen. Een onoplettendheid met dure gevolgen. Bij ons ontbreekt het op zulke momenten om de bal maar eens blind naar voren te rammen. Altijd op zoek naar de voetballende oplossing, heel goed, maar soms vraagt de wedstrijd net iets anders.
Gelukkig lieten de boys niet de koppies hangen en gingen direct weer op zoek naar de gelijkmaker. Maar die viel helaas niet in de eerste helft. Kansen waren er genoeg, maar wij waren in deze fase te onrustig of te zelfzuchtig. Kortom, met een 1-0 achterstand gingen wij de rust in.

Tijdens de limonade werd nog maar eens aangegeven dat wij deze pot zouden kunnen winnen als wij allen scherp blijven en voorin meer de rust kunnen bewaren. De kansenverhouding was namelijk in ons voordeel. Maar dat schijnt niets te zeggen!

In de tweede helft eigenlijk hetzelfde speelbeeld. Daarbij moet opgemerkt worden dat het voetbal beter en beter werd. Ik durf te zeggen dat dit onze beste wedstrijd was van deze voorjaarscompetitie. Goed overspel. veel loopwerk zonder bal, iedereen voerde zijn taken naar behoren uit, al met al een dikke voldoende. Hoewel de passes nog veel en veel beter kunnen. Dus als ze ook dat naar behoren gaan uitvoeren............
Maar goed, het voetbal was meer dan prima, alleen stonden we nog wel achter. In de 31e minuut dan eindelijk de dik verdiende gelijkmaker. Het was ook dit keer Florentijn die het de verdediging heel lastig maakte en zo vrij baan maakte voor Martijn. Martijn twijfelde geen moment en schoot de bal met zijn linker (chocobeen) achter de keeper van Ophemert.
Nadien golfde het spel over en weer. Van beide zijden wat kansen, niet heel veel, maar wel goed voetbal en stevige duels. Het was meer dan plezierig om naar te kijken. Naarmate de minuten verstreken namen wij genoegen met een punt. Meer leek er niet in te zitten. Er werd vanaf de zijlijn gevraagd om iets behoudender te gaan spelen.
We tellen de 48e minuut als Jens op rechts er toch maar weer eens aan actie uitgooit. Jens passeert zijn directe tegenstander en gooit er een zeer behoorlijke voorzet uit die voor de voeten van Martijn valt. Ook dit keer aarzelt Martijn niet en schiet de bal hard in het doel. Met nog 2 minuten op de klok staan wij voor met 1-2. Nu was het zeker zaak de boel potdicht te gooien.
Jens werd naar achteren gedirigeerd en ook Wessel werd als extra slot op de deur naar achteren gehaald. En was het aan Martijn en Lars, onze aanvoerder van vandaag, om de aanvallen van Ophemert te ontrafelen. En dit lukte.
Na het laatste fluitsignaal van de scheids vlogen de mannen elkaar in de armen en was de overwinning een feit. Kampioen worden gaat niet meer lukken, maar de tweede plaats trachten te verdedigen is dan ook een prima uitgangspunt.

De komende twee zaterdagen geen voetbal voor de JO11-1.  Even in de verplichte ruststand om ons nog één keer op te laden voor de laatste wedstrijd thuis tegen VVAC. Dag en tijdstip is nog even onduidelijk vanwege de meivakantie-perikelen.

Fijne paasdagen!

HJ