Heerlijke overwinning op Termei

Ameide JO13-1

18 februari 2017 10:30

Mike Kersbergen

Na de overwinning op Dubbeldam 2 weken geleden stond vandaag de kraker tegen Ameide J013-1 op het programma. Een bekende tegenstander aangezien we hier ook voor de beker eind oktober al met 7-4 tegen hadden gewonnen. Ameide heeft in de winterstop ook een J013-2 gekregen waardoor de verwachting is dat ze er ook iets sterker op zijn geworden. Met dank aan de opa van Niels wordt de gehele wedstrijd gefilmd en is de samenvatting van dit filmpje ook vanaf zondag 19 februari te zien op www.soccerreporter.nl. Super leuk en enorm bedankt Bas! Vandaag zijn Gosse en Jeremy afwezig om hen break dance kwaliteiten te laten zien. De trainers kiezen ervoor om vandaag Niels op het middenveld te positioneren om zo wat meer fysieke tegenstand te kunnen bieden aan de tegenstander. Ook vandaag besluiten we om vol druk te zetten op de tegenstander zodat we vooral van onze aanvallende kwaliteiten gebruik kunnen maken.

Beide ploegen gaan direct vol voor de overwinning en het is Ameide dat na een paar minuten een niet te missen kans krijgt, maar de speelster van Ameide krijgt het toch nog voor elkaar om de bal vanaf 2 meter langs te paal te schieten. Meerkerk komt hier goed weg maar pakt vervolgens het initiatief en voetbalt constant op de helft van de tegenstander. Het middenveld is in handen van Meerkerk en wanneer je het middenveld in handen hebt win je over het algemeen ook vaak de wedstrijd. Na 11 minuten een mooie steekpass van Niels die Bram op snelheid weg stuurt. Bram twijfelt geen moment en schiet de bal over de keeper van Ameide heen. Op basis van het veldspel een terechte stand op dat moment. Sybe krijgt kort daarna de ultieme kans op ook de 2-0 te maken echter hij mikt te hoog. De laatste 5 minuten vloeit de kracht wat weg en blijkt het continue druk zetten ook veel energie te vragen. Ameide is in die fase wat sterker en de rust komt daarin als geroepen.

In de rust worden er complimenten gegeven want volgens de trainers was dit de beste helft onder onze leiding. Er wordt benadrukt dat de slag op het middenveld cruciaal is voor de overwinning vandaag maar vooral de energie en het combinatiespel van de eerste 20 minuten weer op te pakken.  Thijs moet helaas afhaken in de rust omdat hij niet helemaal fit is.

De 2e helft heeft Meerkerk goed onder controle hoewel het wel oppassen is met de ruimte in de rug van onze verdedigers. Het is Boyd die na een mooie aanval een grote kans krijgt op de 2-0 maar de bal verdwijnt waarschijnlijk net geblokt door de verdediger in het vangnet. Ameide krijgt in de 2e helft ook nog 2 goede kansen echter de afronding van Ameide is vandaag onvoldoende om het keeper Chris heel moeilijk te maken. Het is uiteindelijk Sam die de bal van Boyd ontvangt en 2 spelers het bos in stuurt en de bal rustig in de hoek schuift. De ontlading is groot en het harde werken is beloond. Complimenten voor de inzet en het veldspel het was voor ons als trainers genieten. Iedereen heeft zijn stinkende best gedaan, maar Niels was voor mij de man van de wedstrijd door zijn duelkracht en inzet. Volgende week wacht geen wedstrijd ivm carnaval maar een onderling PES toernooi.  De jongens kunnen laten zien aan elkaar en aan de trainers wie zich het beste PES koppel mag noemen van 2017. De trainers zijn al een aantal weken in training dus jullie zijn gewaarschuwd :-)