Nipt verlies voor Meerkerk in Dinteloord

vv Prinsenland 1

28 januari 2017 14:30

De competitiewedstrijd uit tegen Heukelum kon geen doorgang vinden door de terreinomstandigheden, daarom was er voor vandaag een schaduwprogramma in de vorm van een oefenwedstrijd tegen 2e klasser Prinsenland  in  Dinteloord.

Meerkerk start vanmiddag sterk op het Brabantse kunstgras.  Zonder veel omwegen wordt,  indien mogelijk,  het doel van Prinsenland gezocht. De tegenstander kiest voor een aanvalsopbouw over veel  schijven.  De directe speelwijze van Meerkerk heeft al  snel resultaat. Geknoei in de verdediging van de thuisploeg levert balbezit op voor Bart Koomans die de kortste weg kiest naar het vijandelijke doel en uiterst beheerst de bal binnen schuift. Voorlopig levert het balbezit van de thuisclub niet al te veel resultaat op, slechts een schot van afstand dat bijna gevaarlijk wordt omdat de bal flink zwabbert. Klaas Jan van Zessen heeft er goed het oog in en kiest ervoor de bal de stompen en niet te proberen de bal klemvast te pakken.

Gert Jan Koekkoek en Thijs van Klij hebben centraal achterin de touwtjes voorlopig prima in handen, er wordt vrijwel niets weggegeven. Na ruim een kwartier spelen verovert Wilmar van Bruggen de bal en zet een combinatie op met Bart Koomans.  Uiteindelijk krijgt Bart de kans zijn 2e doelpunt van de middag binnen te tikken.

Na de 0-2 achterstand vindt de thuisploeg het welletjes, ze gaan op zoek naar een doelpunt. Dat doelpunt komt halverwege de 1e helft. Een corner van de thuisploeg wordt afgeslagen, de bal komt dan voor de voeten van een aanvaller van de thuisclub die zich geen moment bedenkt en hard en laag inschiet. Hij laat Klaas Jan van Zessen hiermee kansloos, de 1-2  is  een feit.

Na een half uurtje voetbal is er een ongelukkige botsing van Sander Vink met een tegenstander. Beiden hebben verzorging nodig, de schade bij Sander blijkt het grootst, hij lijkt te gaan uitvallen.  Daarna wordt Wilmar van Bruggen  de diepte ingestuurd, zijn directe tegenstander probeert Wilmar af te troeven maar trapt de bal zomaar met een boog over zijn keeper heen in het verlaten doel. Na dit  doelpunt wordt Sander Vink meteen vervangen door Melvin van den Heuvel.  Ook de 1-3 tussenstand zal niet lang blijven staan.  Een minuut of 10 voor rust is het weer de beurt aan de thuisclub. Een aanval over links wordt besloten met een goede voorzet, de spits is precies op het juiste moment ter plaatse om de 2-3 binnen te tikken. De laatste minuten voor rust zou zich nog meer onheil aandienen, eerst raakt Thijs van Klij geblesseerd bij een poging uit te verdedigen. Thijs zal nog wel de tijd tot de rust uitspelen, maar zal later in deel 2 alsnog geblesseerd uitvallen. Op slag van rust valt ook nog de gelijkmaker van de thuisploeg na balverlies op het Meerkerkse middenveld.

Meteen na rust komt de thuisclub zelfs op voorsprong als de uitblinkende nummer 12 van de thuisclub knap raak schiet. De uitslag van deze vriendschappelijke wedstrijd is inmiddels allang niet meer het belangrijkste, zeker niet als even later ook Youri van Blanken geblesseerd raakt en het veld moet verlaten. Leon de Leeuw komt in zijn plaats, maar door al dat gedwongen wisselen wordt het spel natuurlijk niet beter.  Prinsenland krijgt wel de overhand, maar de Meerkerkers tonen in ieder geval karakter en zorgen zo dat het geen walk-over voor de thuisploeg wordt. Het aantal doelkansen is in de 2e helft erg klein, de stand zal verder niet meer veranderen en blijft dus 4-3 voor Prinsenland. Enige minuten voor tijd is er nog een verrassende wissel als Rene van Genderen wordt vervangen door Gijsbert Bruijnes die na zijn beenbreuk een paar minuten mag maken.

Volgende week wordt de competitie hervat met een thuiswedstrijd tegen Delta Sports’95 uit Houten.

K.O.