JO11-1 KNOKT ZICH TERUG

Thijmen Smit (intikker)

1 april 2017 8:45

Ahmet Dikici

De westrijd van vandaag staat in het teken van het team, werken en knokken voor elkaar tot je er bij neervalt. Met deze juiste instelling, is gebleken, kunnen wij van iedereen winnen. Voetballend is het niet altijd even geweldig, maar dat kunnen wij dus compenseren met veel, heel veel strijdlust.

Met deze opdracht begonnen de manschappen dan ook aan de wedstrijd. Elke verloren bal werd binnen mum van tijd terug heroverd. Ophemert kwam er niet aan te pas. Deze ontwikkeling duurde tot de 15e minuut. Ophemert was nog niet over de middenlijn geweest.
Toen en dat kan gebeuren, even een oplettendheid. Ophemert stond geheel tegen de verhouding in op 0-1. Daarna waren wij het kwijt. In de 19e minuut ontstond de 2e kans voor Ophemert en weer was het raak. Zo voetballen wij super en sterk en staan we toch met 0-2 achter. De koppies gingen hangen en de spirit was verdwenen.
Er werd niet meer als team gespeeld, 3 man voorin die stil stonden en de achterste linie die alles op alles moest zetten om de schade beperkt te houden. De rust kwam dan ook als geroepen.

Deze welkome rust werd gebruikt gemaakt om de mannen weer op scherp te zetten. De leiding was op zijn zachtst gezegd not amused. En dat was ver in het dorp te horen.

De tweede helft werd er duidelijk uit een ander vaatje getapt. Net als het begin van de eerste helft. Het was wachten op een goal. Die moest toch echt gaan vallen. Eerst Martijn die met een fraaie krul de bal over de keeper tegen de lat uiteen liet spatten.
Daarna weer Martijn die na een scherpe voorzet de bal hard op zijn hoofd nam, maar helaas was het ook nu weer de lat die een goal tegen hield.
Martijn ging in deze fase van de wedstrijd voorop in de strijd. Uiteindelijk werd zijn werklust beloond met een rake kopbal. Stand 1-2.
Ophemert bleef wel loeren op die counter, dus was het voor Jayden en Niels zogaande alle hens aan dek. Maar zij gaven geen krimp en werden perfect ondersteund door een sterk keepende Bjorn, die goed mee deed in het spel.
Martijn presteerde het om voor de 3e keer de lat te raken na een schot op doel.
Uiteindelijk was het weer Martijn die bepalend was, ditmaal een voorzet van zijn schoen die Thijmen hard binnenschoot.  De stand was weer gelijk.
Toen nog enkele minuten billenknijpen, want Ophemert wilde logischerwijs toch met de volle winst richting huis. Gelukkig waren zij nu minder scherp voorin.
De kans op de overwinning voor ons kwam 1 minuut voor tijd. Jens kreeg de bal aangespeeld, stond helemaal vrij voor de keeper, maar had net teveel moeite met de aanname, waardoor die kans om zeep werd geholpen. Zonde, want ook Jens had met zijn aanstekelijke werklust wel een goal verdiend.

Uiteindelijk floot de scheids af en vlogen de mannen elkaar in de armen alsof er gewonnen was. Ophemert daarentegen stortte ter aarde en daar kwamen de tranen.
Voor ons duidelijk dus een punt gewonnen en voor Ophemert twee punten verloren.
Hoewel, gezien de kansenverhouding, wij wel drie punten hadden mogen bijschrijven.

Daarom blijft de leiding erop hameren te knokken vanaf minuut 1 tot na het laatste fluitsignaal.

Al met al mogen we tevreden zijn over het vertoonde spel, over het aantal kansen en de geleverde inzet in, met name, de tweede helft.

Zaterdag mogen wij aantreden uit tegen Heicop om 09.15 uur.

HJ