MOEIZAME WINST

... (solo)
Florentyn Pluym (intikker)

8 april 2017 9:15

Vandaag mochten de manschappen aantreden tegen het nog puntloze HSSC '61 uit Hei en Boeicop. Aan onze stand zouden wij verplicht zijn de punten mee te nemen. Thuis hadden wij met een krappe 1-0 gewonnen, daar Heicop een zeer bekwame keeper onder de lat heeft staan. Dus van onderschatting mocht geen sprake zijn.

Wij begonnen goed aan de wedstrijd. Dit resulteerde in de 4e minuut in de eerste grote kans van Wessel, die de bal via de lat het veld weer terug in zag komen. Wij waren baas in het veld, hoewel HSSC er enkele keren gevaarlijk uit kwam. In de 16e minuut was het weer prijs, ditmaal trof Thijmen de paal. Wordt het zo'n ochtend, wij de kansen en zij de goals?
En jawel hoor, in de 20e minuut was het raak voor HSSC. Veel oranjehemden stoomden op en hun spits wist met een zeer fraaie lob onze Bjorn te verschalken. Dat was een applaus waard. Frustrerend was het dat de meeste geelhemden niet deelnamen aan het spel en geen intentie hadden mee te verdedigen. Maar wel in staat waren commentaar te leveren op onze verdeidiging. Dat hebben we direct vakkundig de mond gesnoerd.
Gelukkig was het Florentijn die in de 22e minuut op miraculeuze wijze de keeper van HSSC wist de verschalken na een prima voorzet van Martijn. De stand was weer gelijk en hiermee gingen we ook de rust in.

De tweede helft begonnen wij slap en stonden na 3 minuten weer op achterstand. Op het middenveld pikte de spits van HSSC, nota bene een JO9-1 speler met al een wedstrijd in de beneb, de bal en liep Lars er vakkundig uit en had daardoor vrij doorgang op Bjorn. Dus moesten wij weer in de achtervolging.
In de 32e minuut een corner van Martijn die de bal strak voorgaf. Wessel hoefde er alleen maar tegenaan te lopen en deed dat dan ook. De stand was weer gelijk. Wij kwamen steeds beter in de wedstrijd. Jens trok en sleurde erop los en wist ook nog een keer de paal te raken. Lars wist keer op keer zijn directe tegenstander het bos in te sturen, Wessel speelde souverein op het middenveld en strooide met passes. Achterin liepen Jayden en Niels keer op de keer de gaatjes dicht. Er straalde weer vertrouwen uit.
In de 38e minuut was het wederom Florentijn die scoorde na een voorzet van Wessel.
Juist Florentijn ging voorop in de strijd, joeg op elke bal en was daardoor een plaag voor de verdediging van HSSC.
Helaas viel in de 44e minuut toch weer de gelijkmaker. Een spaarzame uitval van HSSC werd niet goed onderschept en er kon daardoor een schot gelost worden op onze goal. De bal werd van richting veranderd en rommelde traag achter Bjorn. Dus moesten wij weer ten aanval trekken met onze laatste krachten.
Floor was inmiddels gewisseld, zijn batterij was leeg. Dus moest Jens die rol maar overnemen en overal op lopen en het HSSC lastig maken. Appeltje eitje voor onze loper Jens die op duracelbatterijen schijnt te lopen.
De fraaiste goal viel in de 46e minuut, althans, niet zozeer de goal zelf, maar wat er aan vooraf ging.  Een vakkundig opgezette 1-2 tussen Martijn en Wessel werd uiteindelijk door Wessel met zijn choco in de hoek geplaatst. En nu vasthouden deze 3-4 voorsprong.
Net voor het einde kwam HSSC er toch weer uit na een afgeslagen corner van onze zijde.  Zou het dan toch? Gelukkig was het dit keer Martijn die met een harde tackle op de bal deze uitbraak wist te onderscheppen. Dat was de juiste actie op het juiste moment.
Anders was er vrij doorgang voor HSSC.
In de slotseconden veroverde Lars, die een goeie pot op de mat had gelegd, de bal en wist Jens te vinden die heel handig de keeper omspeelde en de zeer bevrijdende 3-5 wist aan te tekenen. Direct daarop floot de scheids af en was de overwinning een feit.

Gezien de kansenverhouding is deze uitslag terecht, maar de inzet die HSSC op de mat legde en de moeizame fases die wij hadden, zeker de eerste helft, had het zomaar anders kunnen aflopen. Maar als we moeizame wedstrijden weten om te zetten in winst, dan mogen wij ons zelf alleen maar gelukkig prijzen.

Komende zaterdag mogen wij aantreden tegen Ophemert om 09.00 uur. Helaas voor ons geen paasontbijt. Het omzetten van deze wedstrijd bleek niet mogelijk vanwege overvolle agenda's van beide partijen.

Doe de paashaas de groeten van ons!

HJ