Koning Winter regeert!

Bram Hijkoop (schot)
Sam van Veen (schot)

11 februari 2017 9:15

Gisteren werd de wedstrijd tegen VVAC JO13-2 helaas afgelast i.v.m. het winterse weer. Door onze korte lijntjes werd er snel een oefenduel tegen Noordeloos JO13-1 ingelast. Vanwege de sneeuw was het ook lang twijfelachtig of dit door kon gaan maar om 08:00 kwam het verlossende appje van trainer/leider Martijn (Sv Noordeloos). IT GIET OAN!

Sv Noordeloos JO13-1 is in de voorjaarscompetitie kampioen geworden in de 5e klasse. Wij spelen in de 3e klasse dus we zijn aan ons stand verplicht om deze wedstrijd te winnen. Dit wilden wij graag doen met goed voetbal en hoge druk. Waar heel de week op getraind was. Vooral in de eerste helft kwam dit goed uit de verf. De eerste paar kansen waren direct voor Meerkerk door schoten van Julian & Sam.

Na ongeveer 10 minuten opende Julian de score na een goede steekbal van Ties. Hij omspeelde de keeper en maakte de 0-1. Meerkerk bleeft goed voetballen op het kunstgras van Noordeloos. De trainers hadden het voor de winterstop al een paar keer voorspeld dat het eraan zat te komen maar vandaag maakte Jesse zijn 1e doelpunt van de competie. Hij schoot een rebound goed binnen. Zijn treffer werd luid bejubeld, leuk om te zien! Chris speelde vandaag vanaf het middenveld. Ondanks dat hij de 1e helft zei er niks van te snappen speelde hij een goede wedstrijd op het middenveld. Nog voor de rust maakte Jeremy de 0-3.

Het veld werd steeds lastiger om te bespelen door de sneeuwval en dit was ook te merken in de 2e helft. Noordeloos begon ook meer te voetballen en kreeg enkele mogelijkheden. Die werden allemaal vakkundig geëlimineerd door Sybe, die een uitstekende keeper bleek vandaag. Volgens mij wist hij zelf ook nog niet dat hij zulke keeperskwaliteiten had ;) Ook nog goed nieuws te melden over Myron. Hij kan steeds langer meedoen in de wedstrijden en ook op de twee trainingen. Goed om te zien dat dit stapje voor stapje beter gaat. In de laatste 10 minuten maakte onze eigen "Meerkerkse Dolberg" Bram en Sam allebei nog een doelpunt. En dit zorgde voor de 5-0 eindstand.

Sv Noordeloos bedankt voor het oefenduel en de gastvrijheid!