Meerkerk en GJS in evenwicht in een zeer matige wedstrijd.

GJS 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

4 maart 2017 14:30

Aafouallah, J.

De thuiswedstrijd tegen GJS  die 11 februari  werd afgelast is door de KNVB vastgesteld op vandaag, 4 maart. Dit heeft voor Meerkerk vervelende gevolgen omdat een aantal selectiespelers ontbreken. Deze jongens  hebben een weekend Madrid met bezoek aan een Spaanse competitiewedstrijd geboekt in de veronderstelling dat dit een vrij voetbalweekend zou zijn. Om deze reden ontbreken vandaag Youri van Blanken, Bart Koomans en Thijs van Klij. Verder ontbreekt keeper Klaas-Jan van Zessen door een blessure. Trainer Theo de Boon moet daarom puzzelen om tot een zo goed mogelijke opstelling  te komen.

Het doel wordt daarom vandaag verdedigt door Wilco den Tuinder, in de verdediging hebben David Versluis en René van Genderen een basisplaats, Wilmar van Bruggen zakt en linie en speelt achter de spiten. De aanval bestaat uit Ruud Vink en Floren Streefkerk. Ook bij het dit seizoen goed presterende GJS ontbreekt een speler die voor dit weekend een uitje heeft gepland, zeker niet de eerste de beste: Ruud Bos.

Na een minuut of 10 zijn er de eerste schermutselingen voor de beide doelen. Eerst is Joey van der Wal dreigend voor het Meerkerkse doel, in de tegenstoot probeert Wilmar van Bruggen het bij het doel van Raymon den Haan. In beide gevallen blijft het bij een mogelijkheid, een kans is het eigenlijk niet te noemen. De gevaarlijkste situatie ontstaat na een klein kwartier spelen. De bal wordt teruggespeeld op keeper Wilco den Tuinder, precies als Wilco de bal wil wegtrappen stuit deze op door het hobbelige veld. Gelukkig raakt Wilco de bal nog half en verdwijnt deze zo over de achterlijn zodat de schade beperkt blijft tot een corner.  Voor de doelen gebeurt erg weinig, pas na een minuut of 30 is er weer iets te zien in de 16-meter gebieden. Jan Paul Nieuwersteeg breekt door namens GJS, Wilco den Tuinder komt uit zijn doel en verkleint daarmee de hoek. Het schot verdwijnt dan ook naast het doel.  Even later geeft Sander Vink voor het andere doel een voorzet op Wilmar van Bruggen. De kopbal verdwijnt over het doel. Nog een minuut of wat later is het even schrikken voor de Meerkerk aanhang. Een op zich ongevaarlijke GJS aanval wordt door David Versluis enigszins onbeheerst tot corner gewerkt, de bal gaat akelig dicht langs de doelpaal. Meerkerk haalt zo ongeschonden de rust  en mag het na rust met het windje mee proberen.

Na de rust wordt het Meerkerkse spel wat energieker, bij GJS wordt het allemaal nog minder dan voor de rust. Meerkerk bouwt aan een overwicht op basis van hard werken, niet door goed voetbal. Sander Vink zal in de tweede helft met zijn inzet uitgroeien tot de meest opvallende speler bij de thuisploeg. De eerste echte redding van GJS keeper den Haan is pas nodig na 50 minuten voetbal, na een combinatie tussen Ruud Vink en Wilmar van Bruggen. Floren Streefkerk zet goed door bij de achterlijn, de voorzet lijkt goed maar kan niet worden binnengetikt. Tot een kwartier voor tijd blijft Meerkerk de overheersende partij, verder dan enkele kleine mogelijkheden komt de ploeg niet, doelkansen kan je het nauwelijks noemen.

De grootste kansen van de wedstrijd worden bewaard tot de eindfase, drie kansen in de slotfase voor GJS, Meerkerk kan daar niets tegenover stellen. Eerst is het Louis Damen die in kansrijke positie de bal niet goed aanneemt en zo de kans verprutst. Kort voor tijd valt een bal uit de kluts voor de voeten van Quincy Bartens, René van Genderen gooit zich voor de bal en weet zo verder onheil te voorkomen. In de extra tijd nogmaals een kans voor dezelfde Quincy Bartens. Hij krijgt de bal terwijl hij behoorlijk vrij staat maar schiet hoog over.

Al met al een wedstrijd die geen winnaar verdient, Meerkerk zal tevreden zijn met 1 punt, de puntendeling zal voor GJS als een teleurstelling voelen, het is onvoldoende om koploper Delta Sports echt te bedreigen.

Volgende week speelt Meerkerk een uitwedstrijd in en tegen Tricht.

K.O.