ZEER MATIGE VERTONING

RKTVC JO11-3

4 maart 2017 8:45

Ahmet Dikici

Na wederom een week niet gevoetbald te hebben, mochten we vandaag gelukkig weer de wei in. Wonderwel waren wij compleet, geen enkele speler op vakantie. Tot vrijdag Martijn ziek werd en niet tijdig herstelt bleek voor deze wedstrijd. Gelukkig was de JO10 vrij en konden we Thomas van Ochten laten invliegen om de groep weer compleet te krijgen.

Meerkerk begon voortvarend aan de wedstrijd. Zoals te doen gebruikelijk stond het achterin prima. Bjorn had niet veel te doen, echte kansen waren er niet van de kant van RKTVC.
Daarentegen hadden wij wel de nodige kansen, alleen waren wij uiterst ongelukkig in de afronding. Naarmate de eerste helft vorderde werd het spel van onze zijde iets beter. Zo ontstonden er een aantal hele grote kansen, maar de score bleef uit. Tot wel 2x toe hadden wij de bal er vanaf een meter zo het doel in kunnen rossen. Of wij waren zelf slordig in de afwerking, of de keeper stond in de weg. De stand bleef gelijk.

Keer op keer werd de rechtsbuiten van RKTVC gezocht, een dame, die met fraaie achties en snelheid het Wessel regelmatig erg lastig maakte. Maar met de nodige extra fysieke inzet, wist Wessel haar steevast reglementair af te stoppen. Tot de 20e minuut.
Wederom een uittrap van RKTVC op de rechtsbuiten van RKTVC. Wessel hapte en oordeelde verkeerd. En weg was ze, met in haar kielzog nog enkele RKTVC-spelers. Een goed uitgespeelde mogelijkheid met een doelpunt tot gevolg.
Met deze 0-1 achterstand gingen we de rust in.

In de rust werd duidelijk gemaakt dat er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht was. Wij hadden veel, welgeteld 5-6 kansen, die er in de tweede helft vast in zouden gaan.
En zij eigenlijk geen één. Dus het advies was om in de tweede helft extra gas bij te geven en voorin scherper te zijn. Makkelijker gezegd dan gedaan.........

In de tweede helft begonnen wij minder scherp. Duels werden eerder verloren. Overspelen van A naar B ging steeds minder goed. Op een gegeven moment liep iedereen als een kip zonder kop in het veld. Uit positie en zonder enig idee naar welke kleur wij de bal nu eigenlijk moesten spelen. Ondanks deze wat negatieve uiteenzetting, kregen wij ook nu weer de nodige kansen en RKTVC niet.
Tot de 37e minuut. Een rasechte counter, balverlies op het middenveld en RKTVC overliep ons werkelijk en scoorde de 0-2.

Het spel werd van onze zijde met de minuut slechter en slechter. Uiteindelijk hadden wij geen enkele aanspraak meer kunnen maken op een punt. In de 50e minuut verloste de scheids ons gelukkig uit ons lijden.

We kunnen stellen dat dit een hele matige vertoning was. Slechter kan bijna niet. We gaan er dan maar vanuit dat het vanaf nu alleen maar weer beter kan. Want goed voetballen kunnen de mannen, dat hebben ze bewezen de afgelopen wedstrijden.
Feit blijft dat wij allen een goede dag moeten hebben. Indien enkele spelers ondermaats zijn, wordt het niks of in ieder geval niet veel.

Uithuilen en opnieuw beginnen. Komende zaterdag mogen we het opnieuw proberen. Tegenstander is VVAC, waar wij op bezoek mogen om 11.00 uur. Revanche nemen op ons zelf en laten zien dat wij veel en veel beter kunnen.

HJ