ONOPLETTENDHEID KOST PUNTEN

... (intikker)
Florentyn Pluym (intikker)

25 maart 2017 9:00

Na de voetbalshow van afgelopen woensdagavond mochten wij vandaag aantreden tegen de koploper RKTVC uit Tiel. Thuis onnodig verloren, dus vandaag maar trachten de punten mee te nemen naar Meerkerk.

Tegen de verwachting in begonnen wij matig, slap en wonnen geen enkel duel. Hoe anders was het deze ochtend dan enkele dagen ervoor. Tot overmaat van ramp kwamen wij zeer ongelukkig met 1-0 achter door miscommunicatie tussen ondergetekende, onze keeper Bjorn en onze verdediging. Dergelijke zaken gebeuren, dus hoeven we er verder geen woorden aan vuil te maken.
Gedurende het verdere verloop kregen wij geen kansen om de stand gelijk te trekken. RKTVC daarentegen kwam er enkele keren gevaarlijk uit, maar deze aanvallen werden steeds door ons onschadelijk gemaakt. Zo ging het spel voort tot de 25e minuut, waarna de scheids affloot voor de rust.

In de rust werden de manschappen op scherp gezet en aangegeven dat er duidelijk een grote schep bovenop moest.

De tweede helft was beduidend beter. Mede ook doordat wij een extra mannetje naar voren hadden gedirigeerd om zo meer druk te zetten. Duels werden nu wel gewonnen en steeds vaker werd de bal afgejaagd en terug heroverd. Dit resulteerde dan ook in de gelijkmaker in de 37e minuut. Jens zette weer eens goed door en gaf de bal voor aan Martijn die met deze kans wel raad wist. De stand was weer gelijk.
Helaas was het 5 minuten nadien RKTVC dat weer op voorsprong kwam door onoplettendheid in de verdediging. Er was dit keer vrij doorgang, omdat wij niet om ons heen keken en er een speler geheel vrij stond.
Nog binnen het minuut maakten wij toch weer gelijk. Het was wederom Jens die goed doorzette en Floor bediende, die op zijn beurt met deze kans wel raad wist.
Wij roken kansen om de volle winst mee te nemen en namen daardoor wel wat risico's.
Er werd veel druk naar voren gezet, maar vergaten ook nu weer zogaande onze verdedigende taken. Ook nu weer kon RKTVC zo doorlopen en zorgde enkele minuten voor tijd voor de 3-2 voorsprong.
Uiteindelijk waren wij niet meer bij machte het tij te keren en ging RKTVC wederom met de volle buit aan de haal.

Jammer dat wij in de eerste helft niet bij machte waren een goede pot op de mat te leggen. Als wij niet allemaal de mouwen opstropen, is het los zand, maar als wij keihard knokken, kunnen wij van iedereen winnen. Helaas dat onoplettendheid ons ditmaal de punten kost. Was niet nodig geweest.

Maar ook vandaag weer goeie dingen gezien waar we op voort kunnen bouwen. Eén ding moet standaard worden bij dit team, de vechtersmentaliteit.....!!

Komende zaterdag mogen we thuis aantreden tegen Ophemert JO11-1.

HJ