Generale richting halve finale beker

Lekvogels 3

... (kopbal)
Christiaan Boer (vrije trap)
Rudy Vroege (schot)
Eddie 't Lam (schot)
Assist: Rudy Vroege
Assist: Rudy Vroege

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

15 april 2017 14:30

Gisteren stond de wedstrijd tegen Lekvogels 3 op het programma. Deze tegenstander staat op de laatste plek van de ranglijst. Deze tegenstander blijkt de laatste jaren vaak een taaie tegenstander te zijn met veel fysiek voetbal. Voor de spelers van Meerkerk 4 was het zaak om zonder kleerscheuren de wedstrijd uit te komen. Tweede paasdag staat namelijk de halve finale van de beker op het programma.

Om het goede gevoel mee te namen naar deze halve finale, was het zaak om de wedstrijd fel te beginnen en de drie punten mee te nemen naar Meerkerk.

Meerkerk 4 begon met de volgende 11 in het veld:

Op doel stond vandaag Dennis. In de verdediging stonden aanvoerder Jurre, caravanboer bas, Vethjes en Rico van Zee. Op het middenveld Frankie Spa, buitenkantje rechts, Eddies en Leontien.
Voorin stonden Nol en Tobspits Ruben.

Wissels: Hassan, Boertje, Baslu en Hijkie.

Aanvoerders Boertje en Baslu stonden wissel omdat ze zowel de ballen als de pasjes waren vergeten. Zulke dingen horen niet te gebeuren op dit niveau. Beide spelers pakte dit sportief op en gingen zonder te mokken op de bank naast Hassan zitten.

Dan nu de wedstrijd. We begonnen de wedstrijd nog wel aardig…. Lekvogels deed nog niet veel en Meerkerk kreeg meerdere kansen. Buitenkantje rechts kreeg een grote kans op de 1-0 maar kopte de voorzet van Leontien wonderbaarlijk over het doel heen. Na een kwartier werd het spel aan Meerkerkse zijde slordiger. Lekvogels had steeds meer het balbezit en het veld bij Meerkerk was veel te groot. Na 25 minuten kreeg Lekvogels haar 1e kans wat meteen resulteerde in een 1-0 voorsprong. Dit deed weinig goeds aan Meerkerkse zijde. Daarnaast hielp de harde wind ook niet mee om in ons spel te komen. Met de rust stonden we dan ook 1-0 achter en het was duidelijk dat er in de tweede helft iets rechtgezet moest worden. Het spel was de eerste helft niet om aan te zien en Meerkerk moest uit een ander vaatje gaan tappen.

De vier wissels kwamen in het veld voor Jurre, Van Zee, Ruben en Spa.

In de eerste 15 minuten na rust kwam er steeds meer druk richting het doel van Lekvogels. Meerkerk kreeg steeds meer kansen en de gelijkmaker hing in de lucht. Lekvolgels kwam er niet meer aan te pas en gooide hun fysiek in de strijd.

Na een uur spelen kreeg Meerkerk een vrije trap op de rand van de zestien. Boertie zei al weken dat hij z’n eerste vrije trap zou gaan scoren. De bal vloog schitterend langs de muur in de rechterbovenhoek. Een geweldige vrije trap en Boertje kwam zijn afspraak na. Helaas zijn er geen beelden van deze geweldige vrije trap. Na deze gelijkmaker ging het snel en Meerkerk kreeg steeds meer kansen en rook de overwinning.

In de 72
e minuut kreeg Meerkerk een welverdiende corner. De bal werd ingebracht door boer en weggekopt door een verdediger van Lekvogels. Op de rand van de zestien stond onze Hassan een peukie te draaien. Toch wist hij op tijd te schieten en schoot hij de bal kiezelhard in het doel. Hier was dan de verdiende voorsprong.

Meerkerk bleef aanvallen en dat resulteerde nog in twee mooie doelpunten. In beide gevallen was Hassan de elektricien de aangever. Eddie en Tobspits Ruben konden beide met een bekeken schot een lekker doelpunt noteren.
Op basis van de tweede helft namen we toch een goed gevoel mee richting maandag. Wel weten we allemaal dat we vol aan de bak kunnen tegen Pelikaan 6. We gaan met z’n alle knallen en gaan ervoor zorgen dat we in mei de bekerfinale mogen spelen.