Gelukkig ging het vandaag wel door en toen een hele mooie 2 - 6 overwinning !!!

Almkerk MO17-1

SV Meerkerk MO17-1

Meisjes onder 17 zaterdag, MO17-1, 2e klasse 07

22 april 2017 12:00

Zaterdag, 22 april 2017

vv Almkerk MO17 - sv Meerkerk MO17

Vandaag de uitwedstrijd in en tegen Almkerk.
Dit is een wedstrijd waar een soort van vloek op lijkt te rusten.
Een aantal weken geleden stond deze wedstrijd ook al op het programma maar kon uiteindelijk niet gespeeld worden omdat we te weinig speelsters ter beschikking hadden. Omdat verzetten niet wilde lukken kregen we uiteindelijk een boete van de KNVB en werd de wedstrijd alsnog verzet naar vandaag.
Afgelopen 2 dagen bezig geweest om te kijken of deze wedstrijd wel door kon gaan. Almkerk bleek niet voldoende speelster ter beschikking te hebben en verzetten stuitte weer op de nodige problemen. Wederom zou de KNVB uitsluitsel moeten gaan geven.
Maar ..... gistermiddag omstreeks 16.45 uur kwam het verlossende bericht; Almkerk had toch voldoende speelsters weten te mobiliseren en de wedstrijd kon dus door gaan !!

Vandaag met 13 meiden naar Almkerk vertrokken, 3 meiden waren door ziekte, weekendje weg en andere bezigheden niet aanwezig.
In de kleedkamer bleek dat er van de 13 er nog een aantal half fit waren of tijdens de warming-up aan zouden geven of ze zouden kunnen spelen.
12.00 uur: aanvang wedstrijd en we staan met 11 meiden op het veld !! :)

De eerste helft was voor ons, er werd lekker gevoetbald. We speelden weer ons eigen spel. Achterin stond het weer goed en werden bijna alle aanvallen tegengehouden. Als dat staat dan is ons spel verder gebasseerd op de snelheid van Sanne. Joelle is al een paar weken half fit en daarom vandaag ook in de voorhoede geposteerd. Deze twee dames hadden het vandaag wel naar hun zin; alletwee 3 x gescoord ! De ruststand was 2-4 in ons voordeel.

In de rust alle pijntjes rust kunnen geven. Ilse heeft ons nog even bemoedigend toegesproken :)  En deze keer was er wel lekkere limonade.
M.a.w. het kon gewoon niet meer fout gaan in de 2e helft.

De tweede helft was voor Almkerk. Zij probeerden er weer een wedstrijd van te maken en probeerde uit alle macht om te scoren. Onze verdediging stond weer goed maar stond wel regelmatig flink onder druk. Door goed verdedigen, goed keeperswerk, af en toe wat geluk en het feit dat het vizier bij Almkerk niet altijd op scherp stond bleven we overeind.
Sanne en Joelle kregen het alletwee nog een keer op hun heupen en dat resulteerde beide keren in een doelpunt. Hiermee eindigde de wedstrijd in een 2-6 overwinning.

Vandaag complimenten voor het hele team voor het harde werk en deze overwinning.
Speciaal een woordje voor diegene die vandaag geblesseerd begonnen of geblesseerd raakten maar de wedstrijd (soms op het tandvlees ...) uitgespeeld hebben.
Grote klasse en goed karakter getoond !! Een echt team; met elkaar en voor elkaar !

Volgende week hebben we geen wedstrijd. Als er iemand is die een leuke activiteit weet hoor ik het wel :D. Zaterdag 6 mei spelen we alweer onze laatste competitiewedstrijd in Kinderdijk tegen de Zwerver. Iedereen is hierbij uitgenodigd !

Fijn weekend en tot de volgende keer.

Met sportieve groeten,

John Weijts