Meerkerk pakt een punt in uitwedstrijd bij Woudrichem

Woudrichem 1

... (penalty)

Mannen, 1, 2e klasse F

21 oktober 2017 14:30

Vanmiddag speelt Meerkerk een uitwedstrijd tegen Woudrichem. Beide ploegen staan voor aanvang van de wedstrijd op 6 punten na 4 gespeelde wedstrijden. Bij verlies zal je de staartploegen in de gaten moeten houden, het belang van de wedstrijd is dus duidelijk. Bij Meerkerk kan aanvoerder Gert Jan Koekkoek na 2 weken afwezigheid door een blessure weer meedoen. Ook Floren Streefkerk staat weer aan de aftrap, zijn schorsing van 2 wedstrijden is achter de rug. Sjaak de Wild is vanmiddag de assistent scheidsrechter aan Meerkerkse zijde.

Woudrichem verloor vorige week een thuiswedstrijd van het laaggeplaatste Hardinxveld en wil deze misstap vandaag uitwissen. De thuisploeg probeert meteen druk te zetten op Meerkerk, het eerste doelgevaar ontstaat als Danny van der Matten op snelheid doorgaat en een voorzet loslaat. Wilco den Tuinder moet meteen voor de eerste keer deze middag handelend optreden. De schrik is nog maar net uit de benen als Gert Jan Koekkoek het belang van zijn meespelen bewijst. Zijn dieptepass op Floren Streefkerk is spatzuiver. Floren kiest voor zijn eigen kans, zijn schot is laag en hard, het verrast Woudrichem keeper Lex Kramers. Na 4 minuten spelen staat Meerkerk op voorsprong.

Het is de thuisploeg die het meeste balbezit heeft, na 10 minuten is er de eerste grote kans voor Woudrichem  als Gijsbert Bruijnes een half mislukte sliding inzet. Hierdoor krijgt Tim Saaman de kans de aanval te laten voortduren. Zijn voorzet zou een prooi moeten zijn voor Wilco den Tuinder, maar deze gaat onder de bal door. De kans is niet besteed aan Dillis de Vries, zijn inzet gaat naast het doel. Het is meteen de enige misser van Wilco den Tuinder, in het vervolg van de wedstrijd zal hij zijn ploeg meerdere malen in de race houden met goede reddingen.

Net binnen het kwartier blijkt nogmaals dat Meerkerk scherp aan de wedstrijd begint. Joop Friedeman geeft een dieptepass op Floren Streefkerk. Op vrijwel identieke wijze als een minuut of 10 geleden schiet Floren hard een laag in, het resultaat is ook hetzelfde, weer een doelpunt. Met nog geen kwartier gespeeld een 0-2 voorsprong voor de geel-zwarten. Woudrichem is vooral de voetballende ploeg, Meerkerk moet het hebben van de tegenstoot en is daarmee ook gevaarlijk. Bart Koomans denkt de Meerkerkse voorsprong nog verder te vergroten, maar Lex Kramers voorkomt dat de wedstrijd na 23 minuten al is beslist.

Een grote kans voor Woudrichem ontstaat net binnen het half uur als Gert Jan Koekkoek een zeldzaam slippertje maakt. Yoeri Duijzer kan profiteren en geeft een voorzet dit met een uiterste krachtsinspanning kan worden gepakt door Wilco den Tuinder. Deze ingreep was keihard nodig, achter Wilco staat al een groen-witte klaar om de aansluitingsgoal binnen te tikken, maar dat gaat dus niet door. Even later zal de aansluiting toch komen als een schotpoging al of niet bewust bij Rene van Genderen tegen de arm komt. Scheidsrechter Meeuwse beoordeelt het als bewust en kent een penalty toe die door Danny Schaap beheerst wordt ingeschoten. In de extra tijd voor rust is Joop Friedeman nog gevaarlijk, zijn schot wordt door Lex Kramers naast en over het doel gewerkt.

Na rust probeert Woudrichem meteen de gelijkmaker te forceren, maar het treft steeds Wilco den Tuinder als sta in de weg. In de eerste 10 minuten moet hij 3x handelend optreden om een doelpunt te voorkomen. Meerkerk moet het ook nu weer hebben van snelle uitvallen, na ruim een kwartier kan Floren Streefkerk gevaarlijk worden na een lange bal van Gert Jan Koekkoek. Lex Kramers komt aarzelend uit zijn doel maar is nog net op tijd om Floren van scoren af te houden. Even later moet Wilco den Tuinder weer aan de bak, bij deze actie raakt hij geblesseerd. Na een langdurige verzorging probeert Wilco het nog een paar minuten, hij moet zich uiteindelijk toch laten vervangen door Dennis van Iperen.

Na een half uur spelen krijgt Woudrichem een dubieuze corner toegekend, hieruit volgt een grote kans die door Dennis van Iperen prima wordt gekeerd, de aanval loopt echter door en bij de volgende kans voor Dennis Holster is de dappere Dennis van Iperen alsnog kansloos, 2-2 terwijl nog onduidelijk is hoeveel tijd scheidsrechter Meeuwse extra zal laten spelen. Het wordt 11 minuten extra, er gebeurt van alles, iedereen zit er doorheen maar doelpunten vallen er niet meer. Al met al houdt Meerkerk knap een punt over aan deze wedstrijd.

Volgende week is er een thuiswedstrijd tegen Almkerk.

Opstelling Meerkerk: Wilco den Tuinder (70 Dennis van Iperen), Thijs van Klij, Rene van Genderen  (58 Jacco van Zessen), Gert Jan Koekkoek, Gijsbert Bruijnes, Dick Kooijman, Floren Streefkerk (65 Mechiel van Zessen), Theo van Zessen, Joop Friedeman, Youri van Blanken, Bart Koomans