Degradatiestrijd tussen Meerkerk en Hardinxveld kent geen winnaar

Hardinxveld 1

... (kopbal)
Melvin van den Heuvel (afstandschot)

Mannen, 1, 2e klasse F

3 februari 2018 14:30

W.H.Kuijntjes

Na de winst van vorige week tegen rodelantaarn drager SVW zou Meerkerk zich een goede dienst kunnen bewijzen door vandaag ook van naaste concurrent Hardinxveld te winnen. Door de overvloedige regenval van de afgelopen week is het al bijzonder dat de wedstrijd door kan gaan, het spreekt voor zich dat het veld zwaar bespeelbaar is. Michel de Raad heeft vanmiddag de beschikking over een complete selectie,  hij heeft  vanmiddag weer gekozen voor Youri van Blanken als tweede spits naast Floren Streefkerk.

Scheidsrechter van dienst dhr.  Kuijntjes twijfelt  over het al of niet doorgaan van de wedstrijd maar besluit gelukkig alsnog groen licht te geven.  Duidelijk wordt meteen dat de ploeg die bereid is de meeste arbeid te verrichten op het zware veld grote kans maakt de wedstrijd te winnen. De eerste mogelijkheid is voor Hardinxveld in de persoon van Aron Eijkelboom, hij kan met moeite gestopt worden ten koste van een corner. Een minuut later is er een soortgelijke situatie voor het andere doel, Melvin van den Heuvel geeft de bal mee op Thijs van Klij. Op het moment dat Thijs de bal vanaf de achterlijn wil voorgeven voorkomt  een rood-witte verdediger met een tackle dat de voorzet gevaarlijk kan worden.

Na een dik kwartier spelen is het even flink schrikken voor Meerkerk en zijn aanhang. Uit een voorzet kopt Robin de Kok de bal rakelings naast het doel van Wilco den Tuinder, omdat de bal in het zijnet komt denkt een deel van het publiek aan de openingstreffer voor de gasten. Na ruim twintig minuten spelen trekt de goed leidende scheidsrechter Kuijntjes een gele kaart voor Hardinxveld speler Patrick Zwakhals, het zal ook de enige kaart zijn in deze sportieve wedstrijd. Melvin van den Heuvel  test na een klein half uur keeper Karsten de Graaf. Het afstandschot is laag en hard, de reactie van Karsten de Graaf is voldoende. Beide ploegen werken hard, maar kansen levert dit nauwelijks op.  De wedstrijd lijkt dan ook naar een 0-0 ruststand te gaan, in de extra tijd zet Hardinxveld nog éénmaal aan. Een voorzet komt hoog voor het doel, keeper Wilco den Tuinder grijpt niet in, Vincent van Lopik profiteert door de 0-1 binnen te koppen.

In de kleedkamer van Meerkerk worden de puntjes kennelijk op de i gezet, het begin van deel 2 is dan ook voor de thuisploeg. Melvin van den Heuvel wordt gevonden op de rechterflank op een meter of 25 van de achterlijn. Melvin neemt de bal goed aan, speelt een tegenstander uit en schiet vanaf een meter of 16 hard en effectvol.  De bal verdwijnt in de kruising van paal en lat, keeper Karsten de Graaf is deze keer volstrekt kansloos. Meerkerk heeft nog bijna de hele tweede helft om voor de overwinning te gaan. Meteen na de gelijkmaker is er nog een mogelijkheid voor de thuisploeg. Nu is het de na rust erg actieve Floren Streefkerk die net buiten het strafschopgebied uithaalt, ditmaal weet keeper de Graag de bal naast zijn doel te tikken.

Meerkerk lijkt vanaf dit moment sterker, het moet goed opletten bij snelle uitvallen van de gasten. Zo is er na 25 minuten spelen een gevaarlijk schot van Danny van den Bout dat maar net naast het doel verdwijnt. Verder is het vooral de thuisploeg die het ritme van de wedstrijd bepaalt, veel van de Hardinxveldse dadendrang strandt al op het middenveld waar Theo van Zessen weer een prima balafpakker is. Met nog een kwartier te gaan lijkt een  Meerkerks doelpunt nauwelijks te kunnen uitblijven, omdat Hardinxveld gevaarlijk blijft in de tegenstoot is dit meteen het aantrekkelijkste deel van de wedstrijd.

Met nog een paar minuten te gaan moet Gijsbert Bruijnes vol aan de bak tegen spits Niels Nomen. Zijn tackle binnen het strafschopgebied is correct, scheidsrechter Kuijntjes laat dan ook terecht doorspelen. De laatste grote kans is voor de gasten, in de blessuretijd valt de bal zomaar voor de voeten van Robin de Kok, zijn schot verdwijnt gelukkig voor Meerkerk net naast het doel.  Het blijft dus bij 1-1 een stand waar beide ploegen eigenlijk niets aan hebben, het is wel een terechte uitslag.

De komende 2 zaterdagen is er geen competitievoetbal, Meerkerk oefent  12 februari  thuis tegen Ameide.

Opstelling Meerkerk: Wilco den Tuinder, Thijs van Klij, René van Genderen, Gert Jan Koekkoek, Gijsbert Bruijnes, Theo van Zessen, Dick Kooijman, Mechiel van Zessen (59. Bart Koomans) , Youri van Blanken, Melvin van den Heuvel (80. Leon de Leeuw), Floren Streefkerk (85. Sander Slomp)

K.O.