Meerkerk in tweede helft met 10 man niet opgewassen tegen Woudrichem

Woudrichem 1

Mannen, 1, 2e klasse F

24 maart 2018 14:30

Meerkerk speelde vanmiddag de thuiswedstrijd tegen Woudrichem. Het moet het stellen zonder Floren Streefkerk en Leon de Leeuw, Floren was in de uitwedstrijd in Woudrichem nog goed voor 2 doelpunten. Trainer Michel de Raad heeft voor vanmiddag Youri van Blanken in de frontlinie opgesteld, samen met Bart Koomans. De wedstrijd tegen het vandaag in het blauw-wit spelende Woudrichem staat onder leiding van scheidsrechter Bezemer uit Hendrik-Ido-Ambacht.

De eerste minuten zijn voor de gasten uit Woudrichem die uiterst fel beginnen, gelukkig voor Meerkerk heeft dit niet meteen grote gevolgen. Gezegd moet worden dat Meerkerk slechts een paar minuten nodig heeft om ook “echt in de wedstrijd te komen”. De eerste echte dreiging is voor het Meerkerkse doel, onze assistent scheidsrechter Ed Berendsen constateert buitenspel, scheidsrechter Bezemer neemt zijn vlagsignaal over, dit tot ongenoegen van Woudrichem.  Een paar minuten later moet Wilco den Tuinder voor de eerste maal handelend optreden. Tim Saaman mag zeker 25 meter van het Meerkerkse doel een directe vrije-trap nemen en doet dat zo verdienstelijk dat Wilco den Tuinder tot het uiterste moet gaan om een tegendoelpunt te voorkomen.

Meteen daarna is het aan de andere kant van het veld alarmfase 1 als Youri van Blanken dreigt door te breken. Jamy Goemaat weet met een perfect uitgevoerde tackle het gevaar te beteugelen. In deze fase van de wedstrijd is er nauwelijks krachtsverschil, de verdedigers van beide teams zijn meest de baas over hun directe tegenstanders, waardoor er weinig doelgevaar is. Youri van Blanken kan zich bij tijd en wijle vrijspelen, zo ook in minuut 36. Precies op het moment dat er een overtreding wordt gemaakt weet Youri de bal nog op Theo van Zessen te spelen. De scheidsrechter wacht eventueel voordeel niet af en fluit meteen voor een vrije trap in het voordeel van Meerkerk. Youri neemt deze vrije trap zelf en dwingt Woudrichem keeper Lex Kramers tot een knappe redding.

Hierna is er een periode van 10 minuten waarin Meerkerk 3x tegen een gele kaart aanloopt, tot overmaat van ramp is Gijsbert Bruijnes bij 2 van deze 3 situaties betrokken, hij moet daarom in de extra speeltijd voor rust alleen de kleedkamer opzoeken. Spijtig is dat zeker bij de 2e situatie waarschijnlijk niet eens sprake was van een bewuste overtreding. Kort hierna fluit scheidsrechter Bezemer voor de rust, Michel de Raad heeft een paar minuten om de Meerkerkse ploeg opnieuw te organiseren.

Na rust duurt het slechts een paar minuten voor Woudrichem profiteert van het overtal, spits Yoeri Duyzer schiet van afstand laag in, net buiten het bereik van Wilco den Tuinder. Klap op klap voor de thuisploeg, het moet met één man minder proberen een achterstand goed te maken. Meerkerk gaat dapper de strijd aan, de grote kans op de gelijkmaker komt na een kwartier spelen. Na een botsing tussen Harjo Ruis en Youri van Blanken komt de bal bij toeval voor de voeten van de compleet vrij staande Bart Koomans. Bart zoekt de kortste weg naar het doel, het is keeper Lex Kramers die zijn doel perfect verkleind en met een knappe redding zijn doel schoon houdt. Hierna wordt steeds meer zichtbaar dat Woudrichem met een man meer speelt, na 20 minuten belandt een teruggelegde bal op de doelpaal naast Wilco den Tuinder en gaat zo weer terug het veld in.

Uitstel van executie zou zal even later blijken, een vrije trap wordt door de volledig vrij staande Dillis de Vries met de binnenkant van de voet, via de doelpaal tot doelpunt gepromoveerd. Met deze  0-2 is de wedstijd wel beslist, Meerkerk blijft wel knokken voor een zo goed mogelijk resultaat. De “vissenkoppen” voelen zich als een vis in het water, eerst schiet aanvoerder Wim Holster van afstand op de paal, in minuut 85 is het  Dillis de Vries die met zijn tweede en Woudrichems derde doelpunt het slotaccoord van deze wedstrijd plaats. Meerkerk heeft met inzet gestreden, naast het feit dat Woudrichem meer kwaliteit in huis heeft, zat het de thuisploeg vandaag gewoon tegen.

Volgende week speelt Meerkerk een uitwedstrijd in Zwijndrecht tegen Pelikaan.

K.O.

Opstelling Meerkerk: Wilco den Tuinder, Thijs van Klij, René van Genderen, Gert Jan Koekkoek ( Ruben Versluijs), Gijsbert Bruijnes, Theo van Zessen, Dick Kooijman, Mechiel van Zessen (45.Jacco van Zessen), Youri van Blanken, Melvin van den Heuvel (79.Joop Friedeman), Bart Koomans.