Heukelum en Meerkerk in een spannende wedstrijd naar gelijkspel

Heukelum 1

Joop Friedeman (intikker)

Mannen, 1, 2e klasse F

7 april 2018 14:30

Op deze voor het publiek heerlijke voorjaarsmiddag speelt Meerkerk een uitwedstrijd tegen Heukelum. Voor de spelers is het iets minder prettig, het zonnetje en de straffe wind hebben gezorgd voor erg droog veld. Floren Streefkerk is vanmiddag weer van de partij na zijn blessure, hij start nog wel op de bank. De wedstrijd staat onder leiding van de jonge scheidsrechter Felix uit Alblasserdam.

Meerkerk begint slecht aan de wedstrijd,  op de linkerflank van de geel-zwarten krijgt Adem Kahraman die zich steeds bij de aanvalsopbouw van Heukelum inschakelt veel te veel vrijheid.  Al na 5 minuten krijgt Meerkerk de rekening gepresenteerd, voor de derde maal mag Kahraman opstomen, Melvin van den Heuvel had de achtervolging ingezet maar gaf te gemakkelijk op. Kahraman maakt hiervan gebruik met een perfecte voorzet op Ferry Meijdam. Dit soort cadeautjes worden door Meijdam doorgaans graag geaccepteerd, zo ook nu. Hij tikt de bal rustig binnen en Meerkerk moet meteen in de achtervolging.

Meerkerk lijkt na de vroege achterstand wakker geschrokken, vanaf de aftrap krijgt het meteen de mogelijkheid de gelijkmaker aan te tekenen, de kans is helaas niet aan Dick Kooijman besteed. De corner die hieruit voortkomt levert ook gevaar op, de bal komt voorbij de tweede paal bij Bart Koomans, het is moeilijk omdat het snel moet, vooral daardoor mislukt zijn volley. Een paar minuten later is er nog een corner voor Meerkerk, deze keer kan de door Youri van Blanken genomen corner worden binnengekopt door de mee opgekomen aanvoerder Gert Jan Koekkoek.

Na ruim 20 minuten is het alweer Adem Kahraman die belangrijk is voor Heukelum. Na een individuele actie vindt hij ruimte om Benjamin Meijdam aan te spelen die op zijn beurt Wilco den Tuinder kansloos laat. Er wordt nog vergeefs gereclameerd wegens buitenspel,  het blijft zoals het is, Meerkerk moet voor de tweede maal in de achtervolging. Meerkerk steekt veel energie in de wedstrijd, na een klein half uur is er een mooie solo van Youri van Blanken. Youri houdt het overzicht en geeft de bal aan de vrijstaande Joop Friedeman. Joop maakt één beweging teveel, zodat deze kans verloren gaat. Met nog 5 minuten te spelen voor rust wordt Heukelum gevaarlijk, na een mooie combinatie tussen Benjamin Meijdam en Menno Beusekamp krijgt Ferry Meijdam te mogelijkheid, gelukkig voor Meerkerk komt de topschutter een fractie te laat.

Meteen daarna is het aan de andere kant van het veld te doen. Meerkerk combineert over veel schijven,  Bart Koomans speelt Joop Friedeman aan. Het geplaatste lage schot van Joop is te machtig voor keeper Yoerik van ’t Pad, kort voor rust komt Meerkerk voor de 2e maal op gelijke hoogte.

Na rust zijn er in de eerste 2 minuten evenzoveel overtredingen met gevolgen. De eerste overtreding is van Theo van Zessen en wordt door scheidsrechter Felix bestraft met geel. De tweede overtreding , in dit geval op Youri van Blanken wordt door de leidsman niet geconstateerd, de toon voor het vervolg van de wedstrijd is hiermee gezet. Doelkansen zijn er aan beide kanten niet veel, de strijd aan beide kanten vergoed veel. De eerste mogelijkheid na rust is voor de thuisploeg, Sil van Putten kan van een meter of 10 uithalen, het schot smoort doordat het geblokt wordt door een Meerkerkse verdediger. De volgende kans is voor Meerkerk, na een combinatie tussen Dick Kooijman, Youri van Blanken en Joop Friedeman is de eindpass van de hard werkende Joop Friedeman net niet goed genoeg. In minuut 67 geeft scheidsrechter een wending aan de wedstrijd door Theo van Zessen voor de tweede maal  geel te geven, Meerkerk moet dus een minuut of 25 door met een man minder. Daarna is het uiteraard Heukelum met het meeste balbezit. Meerkerk beperkt zicht tot uitvallen en doet dat erg verdienstelijk. Zo komt een prima lange pass van de net ingevallen Jacco van Zessen bij Dick Kooijman. Dick legt af op Joop Friedeman. Keeper Yoerik van ’t Pad kan zich nu onderscheiden door de inzet van Joop te pareren. Meerkerk weet uiteindelijk het punt over de streep te trekken, op basis van de strijdlust een verdiend resultaat.

Volgende week speelt Meerkerk de uiterst belangrijke thuiswedstrijd tegen SVW, we hopen op volop positieve steun van het Meerkerkse publiek.

Opstelling Meerkerk: Wilco den Tuinder, Thijs van Klij, René van Genderen (66. Jacco van Zessen), Gert Jan Koekkoek, Gijsbert Bruijnes, Theo van Zessen (67. 2e gele kaart, van het veld), Dick Kooijman (83. Mechiel van Zessen), Youri van Blanken, Joop Friedeman, Melvin van den Heuvel, Bart Koomans (76. Floren Streefkerk).

K.O.