Meerkerk verliest uiterst teleurstellend ook van SVW

SVW

Mannen, 1, 2e klasse F

14 april 2018 14:30

Vanmiddag speelt Meerkerk een thuiswedstrijd tegen hekkensluiter SVW. De thuisploeg mist vandaag Theo van Zessen in verband met een schorsing, verder zijn Gijsbert Bruijnes en René van Genderen afwezig. Al met al een hele aderlating voor het verdedigende deel van de ploeg.  Deze wedstrijd is erg belangrijk voor Meerkerk, bij winst of een gelijkspel is het risico van directe degradatie wel zo’n beetje geweken. Bij een nederlaag is alles weer mogelijk met SVW op 6 punten afstand. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter van Dijk uit Etten-Leur.

Meerkerk begint slecht aan de wedstrijd,  het straalt vanaf minuut één niet uit deze wedstrijd wel even naar zich toe te trekken, al na een paar minuten is er een kans voor de gasten uit Gorinchem na geknoei in de Meerkerkse verdediging, keeper Wilco den Tuinder redt vooralsnog. Meerkerk heeft een minuut of 10 nodig om enigszins in de wedstrijd te komen, na die periode raakt de wedstrijd in evenwicht, kansen voor de thuisploeg zijn er echter niet. Pas na een kleine 20 minuten is Meerkerk voor de eerste maal dreigend voor het doel van de streepjes, Melvin van den Heuvel verovert de bal op het middenveld en speelt Floren Streefkerk aan. Het schot van Floren gaat via één van de Gorcumse verdedigers naast het doel van keeper Onur Inan.

Even later is er een actie van Youri van Blanken, hij besluit met een pass op Floren Streefkerk, ditmaal gaat de uithaal van Floren huizenhoog over het doel. Het wil niet zeggen dat Meerkerk de beter ploeg is, zeker niet, SVW blijft de iets betere ploeg en heeft in de persoon van vleugelaanvaller Denzel Libretto een gevaarlijke aanvaller. Na een half uur spelen krijgt SVW wat het op grond van het spelbeeld verdient namelijk een voorsprong. Het is goede aanval van de gasten waarbij spits Nabiel Kadiwahabi met een steekpass wordt aangespeeld. Hij bewijst een echte “nummer 9”  te zijn, de afronding is prima, keeper Wilco den Tuinder is volstrekt kansloos.

De pogingen van Meerkerk ogen krachteloos, alleen Joop Friedeman is voor rust namens de thuisploeg nog eens dreigend na een actie van Bart Koomans. Joop heeft iets te veel tijd nodig, de kans gaat daarmee verloren.  Verdedigend moet Gert Jan Koekkoek tweemaal vol aan de bak om een counter van SVW onschadelijk te maken. Dat doet de Meerkerkse aanvoerder correct, het geeft wel aan dat SVW dreigend blijft, de 0-1 ruststand is dan ook terecht.

Meteen na rust is het bijna een wonder dat de Meerkerkse achterstand niet groter wordt, Menno Dekker zet door en legt keurig terug op Fitim Meha, zijn lage en harde inzet komt bij toeval tegen Thijs van Klij. Waarschijnlijk heeft Thijs de bal niet eens zien aankomen, hij heeft zo wel een grotere achterstand voorkomen. Opwinding voor het andere doel is er wel, Joop Friedeman probeert zijn tegenstander uit te spelen binnen het strafschopgebied.  Na een licht contact met een verdediger gaat Joop naar de grond. Scheidsrechter van Dijk fluit, niet om een penalty toe te kennen, hij bestraft Joop met een gele kaart wegens een schwalbe.

Naar mate de 2e helft vordert krijgt SVW het conditioneel moeilijk, ondanks dat blijven de gasten als ploeg overeind, er wordt geknokt voor een zo goed mogelijk resultaat. Meerkerk heeft misschien wat meer de bal, het levert nagenoeg niets op. Slechts bij stilstaande situaties zoals vrije trappen, ingooien en corners is er soms dreiging, echte kansen levert het allemaal niet op. Trainer Michel de Raad geeft Joshua Dikici uit JO17 een kwartier speeltijd, een mooi signaal voor deze jonge speler!  Een minuut of 10 voor tijd zou het alsnog zomaar 0-2 kunnen worden, na een verre pass probeert Hicham Farhou het met een geplaatst schot, de bal eindigt op de buitenkant van de paal. Dit is het laatste wapenfeit in de zeer matige wedstrijd waarin SVW verdiend te punten meeneemt naar Gorinchem. Volgende week mag Meerkerk in Tricht proberen deelname aan de nacompetitie veilig te stellen en meteen wat vertrouwen op de doen voor een goed verloop van die nacompetitie.

Opstelling Meerkerk: Wilco den Tuinder, Jacco van Zessen (89. Jermy van Dijk), Thijs van Klij, Gert Jan Koekkoek, Leon de Leeuw (53. Mechiel van Zessen), Dick Kooijman, Floren Streefkerk, Youri van Blanken,  Joop Friedeman (75. Joshua Dikici), Melvin van den Heuvel, Bart Koomans.

K.O.