Meerkerk beloont zich niet voor goede eerste helft en verliest daardoor ruim

Tricht 1

Mannen, 1, 2e klasse F

21 april 2018 14:30

Zoals elders op deze site is te lezen, is onze trainer Michel de Raad vorige week per onmiddellijk gestopt, er is voor gekozen om niet iemand van buitenaf aan te trekken voor de laatste weken van het seizoen. Michael de Boon is in het bezit van de benodigde trainers papieren. Hij zal samen met Arwin van Dijk proberen het seizoen zo goed mogelijk af te maken. Op deze warme en zonnige zaterdag staat een uitwedstrijd tegen Tricht op het programma, altijd al een moeilijke wedstrijd voor Meerkerk. Thijs van Klij ontbreekt door een schorsing, Gert Jan Koekkoek is ziek en moet de wedstrijd dus aan zich voorbij laten gaan. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter van Yren. Op de bank is een plaats ingeruimd voor Ruud Vink, Ruud wil proberen in deze moeilijke weken nog belangrijk te zijn voor sv Meerkerk.

Meerkerk begint goed aan de wedstrijd, het middenveld met Theo van Zessen, Melvin van den Heuvel, Youri van Blanken en Dick Kooijman is de baas. Centraal achterin lijkt het of Mechiel van Zessen en René van Genderen al  jaren een koppel vormen, wat natuurlijk niet zo is, kortom, het elftal staat als een huis. Toch moet Wilco den Tuinder als eerste van de doelwachters in actie komen als na een minuut of 8 spelen Cleber Leonardo Aguilar gevaarlijk wordt.  Evenals de veldspelers begint ook Wilco goed aan de wedstrijd, hij stopt de inzet van Aguilar. Eén minuut later moet Meerkerk gewoon op voorsprong komen, na een goede aanval schiet Floren Streefkerk net niet venijning genoeg in, keeper Nicky Janssen kan ternauwernood met de voet redden.

Melvin van den Heuvel die toch al bedrijvig aan de wedstrijd begint, laat zijn goede bedoelingen nog maar eens zien door een verre voorzet van Jacco van Zessen maar net over het doel van Tricht te koppen. Na een kleine 20 minuten is het even schrikken als Ramon van Soelen éénmaal zijn bewakers de baas is, hij schrikt hier kennelijk zo van dat zijn voorzet bedroevend is, echt gevaar van Tricht blijft dus uit. Na ruim 25 minuten lijkt Meerkerk dan toch verdiend op voorsprong te komen. De combinatie op het middenveld tussen Melvin en Youri is oogstrelend, de eindpass op Bart is goed, het afwerken van Bart is perfect. Scheidsrechter Yren beslist op aangeven van de grensrechter van Tricht dat het doelpunt niet wordt toegekend omdat Bart buitenspel zou hebben gestaan. Het is mogelijk, maar erg nipt, vanaf mijn positie was het in ieder geval niet te zien.

Precies op het half uur is er weer een goede aanval van Meerkerk, weer wordt Bart teruggefloten voor buitenspel, al weer was het centimeterwerk en helaas alweer een mooie kans naar zijn vaantjes. Het wachten is op de Meerkerkse voorsprong die op dit moment meer dan verdiend zou zijn, echter in de laatste 10 minuten voor rust herstelt Tricht zich enigszins. Een minuut of 3 voor rust is het Meerkerk dat goed wegkomt als een voorzet door Ramon van Soelen naast wordt getikt. In de laatste minuut voor rust is het weer schrikken voor Meerkerk en zijn aanhang. Het gaat dit keer niet om een voetbaltechnisch feit, assistent scheidsrechter Ed Berendsen voelt zich niet lekker. Evenals eerder in de week heeft hij last van hartritmestoornissen. Assistent leider Arwin van Dijk staat erop dat Ed meteen de vlag neerlegt, Bert Breijer is gelukkig bereid de vlag meteen over te nemen.

Ook het begin van de 2e helft speelt Meerkerk goed mee, na 7 minuten wordt de wedstrijd op zijn kop gezet, Marijn Bransen is in duel met Gijsbert Bruijnes, hij probeert een harde voorzet te geven.  René van Genderen verzorgt rugdekking, hij krijgt de bal van enkele meters afstand tegen zijn onderarm. Ondanks dat René niet naar de bal slaat en de onderarm langs het lichaam is kent scheidsrechter van Yren een penalty toe.  De elfmetertrap wordt door Sven van Maurik beheerst benut. Dit betekent het kantelpunt in de wedstrijd, vanaf nu is Tricht de bovenliggende partij. Meerkerk denkt wel vooruit, maar vergeet het verdedigende werk. Tien minuten na de feitelijke beslissing verdubbelt Tricht de voorsprong, een goed lopende aanval wordt door Mitchel van der Plaat gemakkelijk afgerond.

Vijf minuten voor tijd wordt het ook nog 3 – 0, Marijn Bransen krijgt nog net op eigen helft balbezit, hij komt geen Meerkerker meer tegen tegen en kan vanaf een meter of 16 vrij inschieten. Hij zorgt op deze manier  voor de geflateerde eindstand. Gelukkig kan ik nog met positief nieuws afsluiten, Ed Berendsen voelt zich na afloop van de wedstrijd weer goed, hij zal toch weer het medisch circuit inmoeten. Namens de groep en het publiek wil ik Ed veel sterkte toewensen!

Volgende week moet Meerkerk in een thuiswedstrijd tegen Papendrecht proberen om wat zelfvertrouwen te tanken.

Opstelling Meerkerk: Wilco den Tuinder, Jacco van Zessen, René van Genderen, Mechiel van Zessen, Gijsbert Bruijnes (78. David Versluis), Theo van Zessen, Youri van Blanken, Dick Kooijman, Bart Koomans (66. Ruud Vink), Melvin van den Heuvel, Floren Streefkerk (Ruben Versluijs).

K.O.