Eerste competitie wedstrijd JO13-1 trois points

30 september 2017 9:30

Ahmet Dikici

30 september 2017

Vandaag verzamelen we na een matige natte nacht en gelukkig een droge morgen om 8.30 uur voor de tassenruil en natuurlijk een uitgebreide warming up.
We hebben mooie grote tassen gekregen van één van onze sponsoren
Verhoef Funderingstechnieken.

Daarnaast hebben de jongens en trainer, Jesse Lodewijks even een kleinigheid gegeven en in het zonnetje gezet ivm gebroken pink, waardoor hij even niet mee kan doen met de trainingen en wedstrijden.
We wensen Jesse Lodewijks bij deze natuurlijk een voorspoedig herstel.

Ook is het even de vraag of Florentyn Pluym volledig inzetbaar is, ivm fiets ongeluk en flinke bloeduitstorting op zijn voet. Maar de bikkel zal en moet spelen.

De eerste competitie wedstrijd staat op de planning tegen Arkel JO13-1.
En onze jongens willen heel graag de eerste drie punten thuis houden!
Na de lange warming up kwam eindelijk de tegenstander op het veld met een korte warming up van hun kant, kan de wedstrijd beginnen.

Ik had nog maar net mijn pen in de aanslag  en het eerste doelpunt van onze Jongens zit er al in. We hadden de wedstrijd gelijk in onze handen!!!!
Lars speelde de bal naar Jeremy de jong die via de rechterflank menig arkelnaren passeert en snel door heeft dat hij bijna buitenspel staat, maar nog net op tijd met een mooi schot het eerste doelpunt scoort in de 3de minuut.
De vlag ging niet omhoog en het was op het randje maar hij zit 1-0.
5de minuut een speler van Arkel heeft de bal gaat recht op Bjorn Gouw af maar schiet over, achterbal. Bjorn Gouw schiet uit, in de voeten van Arkel. Maar Myron Kluijver redt de bal met een mooie beweging uit de voeten van de Arkelnaar.
Arkel pakt de bal weer af en gaan richting Bjorn Gouw en een mooie redding zorgt er voor dat de stand 1-0 blijft.
Even lijkt het er op dat Arkel sterker is, maar dat is maar schijn.
Ze zijn groot en onze jongens lijken geintimideerd daar door.
Paul blijft roepen dat ze naar de bal moeten kijken en niet naar de tegenstander.
En dan komt er een uittrap van de keeper van Arkel deze raakt hij niet goed, en Jeremy de Jong onderschept de bal schiet richting Martijn van Zandwijk en deze schiet hem zeer netjes en beheerst in de rechterhoek in de 13de minuut 2-0.
De bal is veel op de speelkant van Meerkerk, maar onze verdediging is sterk. Thijs van Zandwijk doet zijn best maar zijn tegenstander is groot en sterk.
Arkel gaat hem voorbij schiet richting het doel maar onze keeper zit weer in de juiste hoek.
Het spel gaat verder aan de kant van Meerkerk, bal over de lijn en een corner voor Arkel. Hier uit komt het eerste doelpunt voor Arkel in de 16de minuut 2-1.
En dan in de 26ste minuut wordt er goed druk gezet vanuit het middenveld.
Florentyn Pluym, Wessel van Zandwijk en Wim Schep vechten voor de bal.
Lars van Bemmel krijgt de bal en schiet de bal met een beheerste steekbal richting Jeremy de Jong hij neemt de bal aan en schiet op het doel, maar de Arkelse keeper komt een paar centimeter te kort GOAL 3-1. Zo lekker, zo vlak voor de rust.

Na de rust heeft Paul, Thijs van Zandwijk gewisseld met Jayden Dikici om de verdediging te versterken. Gelukkig is de verdediging van Arkel zwak.
Gosse Dalstra blinkt uit in de verdediging, snel en  scherp. Hij helpt Bjorn Gouw meerdere malen dat de bal niet eens bij hem in de buurt komt.
Toch breekt Arkel er door heen en komt er een tegen goal 3-2.
Van uit onze jongens komt er ook nog een schot van Lars van Bemmel richting Martijn van Zandwijk helaas mist hij hem.
2 de helft zijn we een stuk sterker en zijn wij meer de baas op de speelveld van Arkel.
En dan komt er een terug speel bal van Jayden Dikici richting de keeper.
Bjorn Gouw wilt de bal weg schieten, maar dan gebeurd het onvermijdelijke,
de bal stuiterd over zijn been heen in het doel, eigen doelpunt 3-3.
Ze balen als een stekker, maar peppen elkaar op. En vooral Bjorn Gouw die baalt er zo enorm van, maar ook hij wordt opgepept. Wat een team, zo trots op onze mannen dat ze elkaar niks verwijten.
Ze vechten weer als leeuwen! Ook willen wij Kris Dalstra bedanken voor zijn inzet.
Lars van Bemmel neemt de bal aan, via Martijn van Zandwijk naar Jeremy de jong die neemt weer een spurt naar voren helaas buitenspel.
Arkel ontvangt nog een terechte gele kaart voor na trappen.
En dan een zeer goeie actie van Lars van Bemmel via de rechter zijkant schiet hij de bal in de voeten van Matijn van Zandwijk die neemt hem aan een met een flinke poeier schiet hij de bal in het doel in de 41ste minuut 4-3.
De wedstrijd wordt afgefloten.

Trois points Hoppa SVM JO13-1 wint de eertse competitie wedstrijd van het seizoen!

man off the match: Martijn van Zandwijk

Groeten Angelique,
en een fijn weekend allemaal.