HUID DUUR VERKOCHT AAN BUREN

Ameide JO13-1

... (afstandschot)
... (afstandschot)
Jeremy de Jong (intikker)
... (intikker)
Jeremy de Jong (afstandschot)

Onder 13, JO13-1, 3e klasse 05

18 november 2017 9:30

Ahmet Dikici

Vandaag De match tegen onze buren Ameide. Beide teams enigszins gehavend. Ameide heeft alle zeilen bij moeten zetten om met een enigszins acceptabele selectie onze kant op te komen. Bij ons ook enkele spelers die niet geheel fit zijn en daar bovenop was onze aanvoerder Gosse een weekendje weg. Maar dat siert een persoon als Gosse, door toch aanwezig te zijn en zich vanaf zijn vakantieadres ff heen en weer liet rijden.
Myron was er na enkele weken van afwezigheid gelukkig ook weer bij.

Vooraf was al duidelijk dat het een lastige ochtend zou worden. Ameide heeft een betere selectie dan wij, zo eerlijk moeten we zijn. Aan ons de taak, zeker nu zij ietwat gehavend aan de start verschenen, om onze huid zo duur mogelijk te verkopen.

Ameide kwam sterk uit de startblokken en kregen direct een behoorlijke kans. Wordt het zo een dag? Maar gelukkig was daar Bjorn nog, die overigens vandaag een zeer puike pot stond te keepen. We tellen de 7e minuut als wij er voor het eerst uitkomen. Het leek verdacht veel op buitenspel, maar de goed leidende scheids liet doorgaan en de eerste goal was daar voor onze Jeremy.
Helaas konden wij niet lang genieten van deze voorsprong, want in de 9e minuut maakte Ameide gelijk doordat onze organisatie defensief er even niet was. En 3 minuten daarna was het weer prijs voor Ameide, dit keer een afstandschot welke onhoudbaar was voor Bjorn.
Daarna ontspon zich een heerlijk voetbalgevecht. Ameide was duidelijk de bovenliggende partij, maar wij knokten ons zelf meer en meer in de wedstrijd. Wel veel slordig balverlies, maar geknokt werd er voor elke meter.
In de 20e minuut dan toch de al dan niet verdiende gelijkmaker. Het was wederom Jeremy die goed druk zette, de bal veroverde en richting goal ging. Jeremy zag Martijn in zijn kielzog meekomen, legde de bal terug en Martijn aarzelde niet en krulde de bal vanaf de zestien met zijn linker zo over de keeper. Een prachtgoal na zeer goed voorwerk van Jeremy. Martijn was blijkbaar zo onder de indruk dat hij vergat te juichen.

Met deze stand gingen beide teams de rust in om even op adem te komen. De in grote getalen opgekomen toeschouwers konden ook even bijkomen onder het genot van een bakkie koffie.

De tweede helft werd Ameide beter en beter. Wij hadden erg veel moeite met de beweeglijkheid van enkele spelers en kwamen meer en meer onder druk te staan. Een goal kon niet uitblijven. Zoals eerder gemeld mochten wij ons gelukkig prijzen dat Bjorn boven zichzelf uitsteeg. Helaas voor ons viel in de 39e minuut dan toch de goal voor Ameide. Ook nu weer was onze organisatie achterin weg en stond de spits van Ameide geheel vrij en had de hoek voor het uitkiezen. Stand op dat moment 2-3.
Maar dat siert onze ploeg, wij gaven niet op en bleven knokken. Zodra wij druk zette op de verdediging van Ameide gingen ook zij fouten maken en dit resulteerde in wederom een goal van Jeremy. Zijn 2e van deze ochtend. De stand was weer gelijk.
Maar ook nu konden wij niet lang genieten, want 1 minuut later kwam Ameide weer op voorsprong doordat wij niet doortastend verdedigden.
Gelukkig was ook Ameide niet scherp achterin, waardoor Jeremy voor de 3e keer de trekker over kon halen en de stand weer gelijk trok.
Tot overmaat van ramp scoorde Ameide weer vrij snel, dit keer door een zeldzaam foutje van Gosse. Juist Gosse, die speciaal terug kwam van een weekendje weg en week in week uit zo stabiel voetbalt en zijn team als een waardig aanvoerder leidt, ging in de fout. Het is hem vergeven, wij balen met hem mee! De stand was 4-5.

Daarna hebben wij geen echte kansen meer gehad, Ameide daarentegen zeker wel. Gelukkig stond het vizier bij onze tegenstander niet meer op scherp en was, ja daar is tie weer, Bjorn een sta in de weg. Uiteindelijk blies onze scheids af en was het verlies daar.

In alle eerlijk kunnen wij stellen dat Ameide voetballend veel verder is en wij dan ook terecht hebben verloren. Maar we hadden ze vandaag stiekum toch een beetje pijn kunnen doen. Verder kunnen wij onze manschappen een groot compliment geven. Ze hebben gevochten als leeuwen! Hier kunnen wij als toeschouwers alleen maar trots op zijn en geeft de burger moed voor de komende wedstrijden. We hebben genoten van deze heerlijke pot voetbal, niet hoogstand, maar de spanning vergoedde veel.

Voor nu een goed weekend verder.

HJ